اقتصاد کشور باید از سلطه دولت خارج شود

  • شناسه خبر: 21446
اقتصاد کشور باید از سلطه دولت خارج شود

امام جمعه رفسنجان گفت: کشور ما دو اشکال بزرگ دارد که اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی هستند.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های آخرین نماز جمعه سال ۹۴ با تأکید بر رعایت تقوا افزود: سال جدید را باید با احسن الحال آغاز کنیم.

وی از روایتی از امام باقر(ع) یاد کرد و گفت: خداوند بندگانی دارد که با خوشبختی و مبارکی و توانگری زندگی می کنند که دیگر مردم هم در سایه آن ها به نیکی زندگی می کنند، آنها مانند باران هستند که منفعت می رسانند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به موضوع خطبه های سال ۹۴ تصریح کرد: در این سال پیرامون تعامل با نظام اسلامی، خانواده، حق الناس، قانونگرایی، اصلاح روابط، رازداری و حفظ آبروی افراد، تأمین نیاز مردم و…سخنانی مطرح کردیم.

وی ادامه داد: سال ۹۴ را رهبر معظم انقلاب سال« دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامیدند اما دولتمردان در بسیاری مواقع خلاف منویات و فرمایشات ایشان عمل کردند. این رفتارها سبب بدبینی مردم به نظام می شود.

رمضانی پور اظهار داشت: شعاری که رهبر انقلاب برای سال انتخاب می کنند،  نور و راهگشاست، نباید فقط شعار آقا را بر زبان جاری کنیم و در عمل کار غیر انجام دهیم.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به تخریب هایی که از سوی دولتیهای فعلی نسبت به دولت سابق صورت می گیرد، اذعان کرد: اگر برای دوره بعد می ترسید تخریب می کنید خودتان کار کنید و ثابت کنید، اینها نان سر سفره مردم نمی شود و مردم این رفتارها را نمی پسندند.

وی با بیان اینکه دو مشکل بزرگ در اقتصاد کشور وجود دارد، عنوان کرد: اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی این دو مشکل هستند، اقتصاد کشور باید از نفتی بودن خارج شود.

رمضانی پور افزود: اقتصاد باید از سلطه دولت خارج و به دست مردم بیفتد، دولت مانع بزرگ سر راه اقتصاد کشور است.

وی با تأکید بر اینکه قوانین مزاحم باید از سر راه اقتصاد برداشته شود، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰قانون مزاحم در استان کرمان جمع آوری شده است.

رمضانی پور با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع نمایندگان طلاب و روحانیان خاطر نشان کرد: ایشان بر انقلابی بودن در فکر و عمل روحانیت تأکید کردند و انقلابی ماندن را مهم و مایه محکم شدن پایه های نظام دانستند.

وی در پایان یاد مرحوم آیت الله واعظ طبسی، خزعلی، فرج الله سلحشور، سردار همدانی و همه پدران  و مادران شهدا که سال جاری از دار دنیا رخت برستند را گرامی داشت و برای آن ها طلب غفران کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اقتصاد کشور، نفت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :