خانه حاج آقاعلی رفسنجان ۱۸ هزار بازدید کننده داشت

  • شناسه خبر: 21685
خانه حاج آقاعلی رفسنجان ۱۸ هزار بازدید کننده داشت

مدیر امور فرهنگی هنری مجموعه حاج آقا علی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۱۸ هزار نفر از خانه حاج آقاعلی بازدید کردند.

به گزارش”روراستی” محمد رزاقی عصر امروز در جشن خانه حاج آقاعلی و تقدیر از دست اندرکاران این مجموعه در ایام عید افزود: این مجموعه در طول ۱۴ سال با خشت و گل و کاهگل بنا شده است.

وی مساحت مجموعه را ۱۴ هزار متر مربع و زیربنای آن را هفت هزار متر مربع عنوان کرد و  گفت: قدمت این مجموعه که ۱۱۰ اتاق دارد، بیش از ۲۵۰ سال است.

راوی بزرگترین خانه خشتی دنیا تصریح کرد: طی سالهای ۶۴ تا ۷۴ هجری شمسی دهه مخاطرات این مجموعه بوده که از سال ۷۴ به بعد میراث فرهنگی در محل مستقر و از اعتبارات دولتی برای آن در نظر گرفته شد.

وی دوره مرمت این اثر را از مهر ۹۴ به طور جدی با همت استاندار و فرماندار رفسنجان توسط بخش خصوصی خواند و بیان کرد: مهر ماه سال جاری مرمت  این مجموعه به پایان می رسد.

رزاقی خاطر نشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۸ هزار گردشگر از این مجموعه بازدید کردند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بازدید، خانه خشتی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    من هر سال از این مجموعه بازدید می کنم امسال در عین ناباوری متوجه شدم که قرار است در این مجموعه سوییت و در مطبخ این مجموعه رستوران ساخته شود و ساخت و سازهای جدید حالت سنتی و طبیعی مجموعه بخصوص مطبخ را به هم زده بود و چند نفر دیگری که همزمان آنجا بودند نیز در حال انتقال این انتقاد به کارشناسان سازمان میراث فرهنگی بودند. در یک کلام خرابش کردید رفت.