اکوکمپ دره راگه رفسنجان کلنگ‌زنی شد

  • شناسه خبر: 21766
اکوکمپ دره راگه رفسنجان کلنگ‌زنی شد

با حضور مسئولان شهرستان رفسنجان اکوکمپ دره راگه این طبیعت بکر و زیبا و منطقه گردشگری رفسنجان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش”روراستی” فرماندار رفسنجان در آیین کلنگ‌زنی اکوکمپ دره راگه رفسنجان اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان است که می‌تواند هم توسعه منطقه  و هم ایجاد اشتغالزایی را در بر داشته باشد.

حمید ملانوری افزود: برای نجات شهرستان از تک‌محصولی لازم است به بخش‌ها و ظرفیت‌های دیگر منطقه توجه ویژه داشت که یکی از ظرفیت‌های مهم رفسنجان صنعت توریسمی و گردشگری است.

وی تصریح کرد: باید این صنعت گردشگری تقویت شود تا سالانه تعداد بی‌شماری گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان سفر کنند و موجبات رشد اقتصادی در منطقه پدید آید.

وی ابراز داشت: مسئولان می‌توانند به کمک هم بیایند و در قالب همزبانی، همدلی و عزم ملی شعار اقتصاد مقاومتی را در شهرستان اجرایی کنند.

ملانوری بیان کرد: دره راگه در رفسنجان یکی از زیباترین طبیعت‌هایی است که خداوند به این منطقه عطا کرده است و می‌توان گفت یکی از نادرترین طبیعت‌ها در کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: همچنین غار میرزا، بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان در رفسنجان، دره دُر، اودرج و دیگر مناطق طبیعی و بکر در رفسنجان وجود دارد که با احیای این مناطق، صنعت گردشگری رفسنجان جان تازه به خود می‌گیرد.

ملانوری با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته از صنعت توریسم و گردشگری درآمدزایی دارند، افزود: این صنعت درآمدزا و بدون آلایندگی است.

وی ادامه داد: مرمت خانه خشتی جهان به طور جدی از سال ۹۴ آغاز شده و امیدواریم این اثر باستانی که ظرفیت زیادی دارد به ثبت جهانی برسد و تعداد بازدیدکنندگان این اثر افزایش یابد و شاهد رونق در این منطقه باشیم.

فرماندار رفسنجان تاکید کرد: محور گردشگری دره راگه که از جاده اصلی رفسنجان به کرمان حدود هشت کیلومتر فاصله دارد، دره راگه در تملک دولت است و با نظارت دولت اداره می‌شود و اکوکمپ راگه که مجوز آن صادر شده، قرار است در دو هکتار زمین ایجاد شود.

وی ابراز داشت: در این اکوکمپ زیرساخت‌های آب، برق و رستوران، پیست‌های دوچرخه‌سواری، شترسواری و اسب‌سواری، اقامت‌گاه‌های تفریحی و رفاهی برای گردشگران ایجاد می‌شود.

فرماندار رفسنجان مدت زمان احداث اکوکمپ راگه را طی یک سال آینده عنوان کرد.

ملانوری تاکید کرد: امسال باید برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه سعی فراوانی داشته باشیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اکوکمپ، راگه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    لطفا در راستای اقتصاد مقاوتمتی هم که شده تیغ بزنید جاده رو . دل و روده ادم بالا میاد. بس که موج داره

    فاضل

    آقای فرماندار غار میرزا تشریف برده اند؟