اعتکاف سرمایه و آغازی برای پاکسازی است

  • شناسه خبر: 21774
اعتکاف سرمایه و آغازی برای پاکسازی است

امام جمعه رفسنجان گفت: اعتکاف سرمایه و آغازی برای پاکسازی است.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه های نماز جمعه امروز افزود: کسی که به خداوند توکل کند، خداوند در رفع مشکلاتش به او کمک می کند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب تصریح کرد: ماه رجب ماهی با عظمت و سرشار از معنویت است، این ماه دریایی از اخلاص و راهی بسیار ارزشمند است که مومنان می‌توانند در این ماه به انجام اعمالی از جمله عبادات، معتکف شدن، کارهای خیر و … بپردازند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه یکی از اعمال این ماه انجام اعتکاف است، لذا اعتکاف و پناه بردن در مسجد به خداوند متعال یکی از برکات ماه رجب است، افزود: اعتکاف سرمایه و آغازی برای پاکسازی است و ستاد اعتکاف باید علاوه بر پشتیبانی معتکفان بر ارتقای برنامه‌های فرهنگی در این سه روز متمرکز شود.

رمضانی‌پور با اشاره به برجام خاطرنشان کرد: گروهی از ایرانی‌ها این برجام‌ها را رابطه با آمریکا می‌دانند، اما آمریکا بداند که هرگز نمی‌تواند با رابطه برقرار کردن با ایران بر آنها سلطه پیدا کند.

وی بر اطاعت از امر ولایت در کارها تأکید کرد و ابراز داشت: سیدحسن نصرالله در سخنی بیان کرد، «فرق ما با شما ایرانی‌ها در این است که ما سخنان و فرمایشات رهبرتان را واجب می‌دانیم و به آنها عمل می‌کنیم و بدانید که ثروت ولایت در کشورتان قرار دارد و باید از این نعمت بهره فراوان کسب کنید».

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران نگاهشان به همه ابعاد و آحاد ملت است، اما برخی بر ولایت‌مداری توجهی ندارند و صحبت‌های ایشان را بنا بر ارشاد و راهنمایی می‌پندارند.

وی تأکید کرد: یکی از نگاه‌ها به فرمایشات ولایت‌فقیه، نگاه ظاهری، سطحی و تشریفاتی است که برخی به این فرمایشات نگاه ارشادی دارند و فکر می‌کنند، رهبر انقلاب مردم را ارشاد می‌کنند، لذا از کنار این فرمایشات می‌گذرند.

رمضانی‌پور یکی از دیگر نگاه‌ها به ولایت‌مداری را نگاه جناحی و گروهی برشمرد و متذکر شد: برخی اگر سخنان رهبر فرزانه انقلاب به مذاقشان خوش آمد، عمل می‌کنند و در غیر این صورت از کنارش رد می‌شوند.

وی تأکید کرد: نگاه سوم به ولایت‌مداری نگاه عمیق و مبنایی است، در این نگاه افرادی که انقلابی باشند، حاضر هستند برای رهبری جانشان را فدا کنند، نگاه عمیق به سخنان رهبر دارند و به آنها عمل می‌کنند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی حساس هستند، لذا همگان باید به این مطالبه ایشان توجه جدی داشته باشیم.

رمضانی‌پور با بیان اینکه معلمان و اساتید دانشگاه‌ها بحث اقتصاد مقاومتی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبیین و راهنمایی کنند، تصریح کرد: حتی کارگران در واحدهای تولیدی، بانوان، کاسبان بازاری و کشاورزان و غیره تلاش کنند تا این امر محقق شود.

امام جمعه رفسنجان اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مسئولان موانع را رفع سازند تا برای حضور سرمایه‌گذاران بستر مهیا شود، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه از همه ظرفیت‌های داخلی بدون اعمال گرایش‌های سیاسی استفاده کنیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اعتکاف، ماه رجب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :