ایمن سازی محور های روستایی رفسنجان

  • شناسه خبر: 21793
ایمن سازی محور های روستایی رفسنجان

رئیس راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان گفت: محورهای روستایی شهرستان ایمن سازی می شوند.

به گزارش”روراستی” به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی رفسنجان، علی عباسی پور افزود: بنا به توصیه دکتر بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مبنی بر برنامه ریزی به منظور نگهداری و ایمن سازی راههای روستایی و در راستای اهداف و سیاست های وزارت راه و شهرسازی در مورد راههای روستایی، در تاریخ ۱۸ فروردین با حضور بخشداران مرکزی، فردوس، کشوییه و نوق کلیه محورهای روستایی شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طول راههای روستایی آسفالته رفسنجان بیش از ۵۵۰ کیلومتر است که عمدتا از ترافیک بالایی نسبت به دیگر نقاط استان برخوردار هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان ادامه داد: ارتقا ایمنی عبور و مرور این محورها از اولویت های ما در سال جاری است.

وی بیان کرد: مقرر شد تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان راهداری رفسنجان و فنی بخشداری ها تا پایان فروردین از کلیه محورهای روستایی بازدید و ضمن شناسایی نقاط پرتصادف، علائم و تابلوها و دیگر تجهیزات ایمنی مورد نیاز را بررسی و جانمایی کنند.

عباسی پور گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد، بخشداری ها با نظارت این اداره نسبت به اصلاح و استانداردسازی و آشکارسازی کلیه سرعت گاههای محور رفسنجان نوق اقدام نمایند.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه بعضی از دامداران بدون احساس مسئولیت دامهای سنگین خود را نظیر شتر در طبیعت رها می کنند و این موضوع بارها سبب ایجاد سانحه رانندگی در محور نوق  و از بین رفتن شهروندان شده است، مقرر شد با هماهنگی مقامات قضایی نسبت به جمع آوری و توقیف دامهایی که در حریم راهها رهاشده اند اقدام شود.

عباسی پور خاطر نشان کرد: مطابق قانون چنانچه از ناحیه اینگونه دامها خسارتی به کسی وارد شود، صاحب دام مسئول و باید نسبت به جبران خسارت وارده برآید.

وی متذکر شد: همچنین بخشداری ها با مشارکت اداره راه و شهرسازی و با استفاده از قیر یارانه ای نسبت به زیرسازی آسفالت محورهای بین روستایی اقدام نمایند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ایمن سازی، راه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جواد

    یک پیشنهاد وراهکار : ستادی شامل فرماندار و نماینده مردم در مجلس ،امامان جمعه رفسنجان ،بهرمان ،صفائیه و رئیس اداره راه وشهرسازی رفسنجان ودیگر روئسای ادارات ،بخشداران وریس شوراهای بخش رفسنجان ونوق،بعنوان هیت امنا تشکیل ودر زیر مجموعه ستادازاعضای شوراها ودهیاران روستاها ومعتمدین محلی استفاده شودوستاد که تشکیل شد،دعوت از خیرین عزیز که همیشه پای کار هستندومردم برای این امر خداپسندانه هر مقدار در توان دارندکمک دریافت شود واین باور کنید شدنی است برای مثال من که یک معلم هستم حاضرم ماهی ۵۰هزارتومان کمک کنم و….بامشارکت همه می توان این کارخداپسندانه را انجام دادواگر ما یاعلی را بگوییم بودجه دولتی هم خواهد رسید. با کمک خداوند نیت خیر این معضل برطرف می شود

    شهروندنوقی

    در اخباراستان کرمان ۹۵/۱/۲۱درتلوزیون دیدیم که چقدر راه روستایی در بافت وسیرجان وجیرفت افتتاح شد بامیلیاردها تومان هزینه اداره راه وشهرسازی ولی اولین محور خطرناک استان یعنی محور رفسنجان -نوق هزار بازی در می آورند .جدیدا میگن جاده روستایی است. نمی دانم آسفالت هم شهری وروستایی داره؟؟؟ بعداز ۳۷ سال تازه فهمیدن روستایی !!!! خوب شد ۶۰سال پیش نفهمیدن جاده روستاییه وگرنه همین یک باند کم عرض را هم نداشتیم!!!؟؟؟

    رضا

    بابت شترها چه فایده بلافاصله بعداز تصادف نشان شناسایی که بهش میگن داغ را صاحبان شتر جدا می کنند وکسی قبول دار نیست که شتر او بوده . بهترین راهش همان اقدام قضایی برای جمع آوری وتوقیف شتر هاست که اگر اقدام شود خیلی خوب است

    صادق

    ۳۷سال است تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان راهداری رفسنجان و فنی بخشداری ها از محورنوق -رفسنجان بازدید می کنندولی اتفاق خاصی نمی افتدنمی دانم چرا؟؟؟

    جمشید

    عجب اقدامات مهمی قرارشده در جاده نوق انجام شود!!!؟؟؟ در این جلسه مقرر شد، بخشداری ها با نظارت این اداره نسبت به اصلاح و استانداردسازی و آشکارسازی کلیه سرعت گاههای محور رفسنجان نوق اقدام نمایند. خسته نشوید!!!؟؟؟

    شهروندرفسنجانی

    با عرض سلام در ابتدای کار فرماندار محترم وهمچنین آقای کدخدایی بخشدار فردوس اقداماتی بابت باند دوم جاده نوق به رفسنجان صورت گرفت وجلساتی هم تشکیل شدومردم نوق امیدوار شدند ولی دیگر خبری نشد واقدام عملی صورت نگرفت. یک پیشنهاد وراهکار : ستادی شامل امامان جمعه بهرمان ،فردوس ورفسنجان وفرمانداروبخشداران وریس شورای بخش رفسنجان بعنوان هیت امنا تشکیل ودر زیر مجموعه آنها اعضای شوراها ودهیاران روستاها ودعوت از خیرین ومردم برای این امر خداپسندانه کمک دریافت شود واین باور کنید شدنی است برای مثال من که یک معلم هستم حاضرم ماهی ۵۰هزارتومان کمک کنم و….بامشارکت همه واگر ما یاعلی را بگوییم کمک های دولتی هم خواهد رسید. با کمک خداوند نیت خیر این معضل برطرف می شود