با وجود کم آبی باید در وضو و سایر شست و شوها در آب صرفه جویی و قناعت کرد

  • شناسه خبر: 21856
با وجود کم آبی باید در وضو و سایر شست و شوها در آب صرفه جویی و قناعت کرد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: با وجود خشکسالی و کم آبی که در کشور به ویژه در استان کرمان وجود دارد، باید در وضو، غسل و سایر شست و شوها در آب صرفه جویی و قناعت پیشه کرد.

به گزارش”روراستی” آیت الله سید یحیی جعفری امروز در جمع اعضای شورای اداری شهرستان رفسنجان در مجموعه تاریخی حاج آقا علی افزود: یکی از اساسی ترین مسائل در زندگی ما مسلمانان به ویژه در شرایط کنونی کشور، قناعت و درست مصرف کردن است.

 وی تصریح کرد: مشکلات زیادی در زمینه آب در کشور به ویژه در استان کرمان وجود دارد که باید در وضو، غسل و سایر شست و شوها قناعت و صرفه جویی کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان از روایتی از امام حسین (ع) یاد کرد و ابراز داشت: ایشان فرمودند« علم  ودانش منشأ و ریشه شناخت و آگاهی و معرفت است و اگر انسان عالم نباشد به بصیرت واقعی نخواهد رسید».

وی دوست انسان را کسی دانست که معایب او را از راه ادب تذکر دهد و کسی را که نسبت به عیب دیگری بی تفاوت باشد را مایه گمراهی خواند.

آیت الله جعفری مرمت این بنای تاریخی را کاری بزرگ و دارای جزای خیر دانست.

۵ ۹

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کم آبی، وضو
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    ضمن احترام به نظر حاج آقا انگار نزدیک به هشتاد درصد مصرف آب در بخش مصارف خانگی آنهم مصرف وضو و غسل است که حاج آقا سید تاکید بر صرفه جویی و قناعت در این بخش را دارند مثل اینکه یادشان رفته بیشترین مصرف و اسراف آب در بخش کشاورزی است.