امام جمعه صفائیه تأکید کرد: ضرورت توجه به پاکیزگی محیط زیست

  • شناسه خبر: 22132
امام جمعه صفائیه تأکید کرد: ضرورت توجه به پاکیزگی محیط زیست

امام جمعه شهر صفائیه بر ضرورت توجه به پاکیزگی محیط زیست تأکید کرد.

امام جمعه شهر صفائیه بر ضرورت توجه به پاکیزگی محیط زیست تأکید کرد.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام حسین رضاپور در خطبه های نماز جمعه امروز شهر صفائیه با اشاره به اینکه در دین اسلام و قرآن صبر و تقوا باهم آمده است، افزود:  حضرت زینب(س) بانوی بزرگوار اسلام  نشانه صبر و استقامت است.

وی با تسلیت وفات آن حضرت که پانزدهم رجب المرجب است، تصریح کرد: ایشان عابده ترین و زاهده ترین فرد در کربلا بودند و در زمان اسارت تمام هم و غمش حفظ عترت خود و آل پیامبر بودند.

وی ادامه داد:  از همه مهمتر ایشان  وظیفه حفظ و نگهداری انقلاب امام حسین(ع)  را به عهده گرفتند و با سخنرانی ها و افشاگری های خود از واقعه کربلا در کوفه، شام و مجالس، حاکمان را رسوا کردند  و همین امر سبب شد حکومت امویان عمری نداشته باشد.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته سلامت، تصریح کرد: بهترین راه ها برای مقابله با امراض پیشگیری است  و عامل اکثر بیماری ها پرخوری و کم تحرکی است.

امام جمعه صفائیه با اشاره به اهمیت آراستگی مؤمنان، اظهار داشت: مؤمنان علاوه بر آراستگی فردی باید به تجمل و تمیزی محیط هم توجه کنند،  اگر اسلام سفارش کرده نظافت جزئی از ایمان است؛ یعنی باید به نظافت محیط هم توجه کنیم چرا که تمیزی محیط مهمتر از محیط فردی است.

وی با اشاره به اینکه سالروز شکست تاریخی آمریکا در صحرای طبس را در پش داریم، خاطر نشان کرد: توسط امداد های الهی  این جنایت خنثی شد که اگر دشمنان موفق می شدند ضربات سنگینی بر کشور ما وارد می شد.

وی اضافه کرد: این واقعه به ما می فهماند که اگر دین خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری می کند و یاری دین خداست که هر نقشه ای دشمنان اسلام برنظام و کشور ما می کشند، با شکست روبرو می شود.

امام جمعه صفائیه در پایان روز شورا هارا یادآور شد و با قدردانی از زحمات شورا ها، دهیاری  و شهرداری ها متذکر شد: این توفیقی است که خداوند به شورا ها و دهیاران داده و باید خدمت به خلق را عبادت بدانند و رفع و رسیدگی به مشکلات مردم را در برنامه خود قرار دهند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، توجه، محیط زیست
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :