سودهای بانکی کارخانه‌ها را فلج کرده است

  • شناسه خبر: 22657
سودهای بانکی کارخانه‌ها را فلج کرده است

سودهای بانکی سبب فشار به کارخانه ها و تعطیلی آن ها می شود.

سودهای بانکی سبب فشار به کارخانه ها و تعطیلی آن ها می شود.

به گزارش”روراستی” در دیدار نمایندگان کارگران با فرماندار که  عصر روز گذشته انجام شد، نماینده ها  مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.

محمد کرمی، کارگر مس سرچشمه به نمایندگی از کارگران این مجموعه اظهار داشت: کارگران نیاز به درمانگاهی دارند که بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: اکثر کارگران بیمه تأمین اجتماعی هستند و این سازمان ۹ درصد از حقوق کارگران را برای پوشش هزینه‌های درمانی و خدمات هزینه می‌کند، اما خدماتی که ارائه می‌شود شایسته قشر کارگر نیست.

نماینده کارگران مس سرچشمه ادامه داد: اگر سلامت نیروی کار تحلیل رود، اثرات آن در کار مشاهده می‌شود و به ضرر کار و تولید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث درمانگاه اقداماتی در زمینه اخذ مجوز و محل مناسب انجام شده و نیاز به حمایت مسؤولان شهرستان داریم.

کرمی همچنین حضور دو کارگر نمونه کشو و استان را در بین کارگران مجتمع مس سرچشمه مایه افتخار این مجموعه دانست و افزود: یوسف‌نیا کارگر برتر کشور و حکیمی کارگر برتر استان از این مجموعه هستند.

در ادامه حسام بسنجیده نماینده شرکت آبرسانان کرمان و عضو هیأت مدیره این شرکت اظهار داشت: مشکلات زیادی پیش روی تولید وجود دارد و عزم جدی برای رفع مشکلات جامعه کارگری نیاز است.

وی تصریح کرد: رابطه کار و کارگر مانند دانه‌های زنجیر است که هر یک از این دانه‌ها اگر نباشد به چرخه تولید آسیب می‌رسد.

بسنجیده افزود: بزرگترین مشکلات تولید و تولیدکننده‌ها سودهای بانکی است که کارخانه‌ها را از پا در می‌آورد و صنعت را به راحتی زمین می‌زند.

وی ادامه داد: این ضربه که از ناحیه سودهای بانکی ایجاد می‌شود، سبب رشد نرخ بیکاری و گسترش معضلات اجتماعی می‌شود.

نماینده شرکت آبرسانان کرمان عدم استفاده از تولیدات داخلی را یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان شهرستان دانست و گفت: به‌ طور مثال صنعت پلی‌اتیلن که در این شهرستان است، با ۱۰۰درصد تکنولوژی داخلی همراه با استاندارد جهانی تولید می‌شود، اما داخل شهرستان از آن استقبال نمی‌شود.

وی در پایان از تلاش عسکری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری مشکلات کارگران و کارفرمایان قدردانی کرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سود، بانکی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :