بنیاد خیریه حفظ و توسعه منابع طبیعی رفسنجان در نوع خود در کشور بی نظیر است

  • شناسه خبر: 23243
بنیاد خیریه حفظ و توسعه منابع طبیعی رفسنجان در نوع خود در کشور بی نظیر است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گفت: بنیاد خیریه حفظ و توسعه منابع طبیعی رفسنجان در نوع خود در کشور بی نظیر است.

به گزارش”روراستی” مهدی رجبی‌زاده پیش از ظهر امروز در نخستین نشست بنیاد خیریه حفظ و توسعه منابع طبیعی رفسنجان در فرمانداری این شهر افزود: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان کرمان که رفسنجان هم جزء آن است و شامل ۱۸ تعاونی فراگیر بهره‌برداران می‌شود، تشکیل شد.

وی ادامه داد: این صندوق در مرحله نخست پنج هزار عضو دارد که تعداد آنها تا سال آینده به ۲۰ هزار عضو می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزیداری کرمان با اشاره به اینکه صندوقی که ۴۹ درصد سهام دولتی و ۵۱ درصد سهام بهره‌برداران را شامل می‌شود نیز در استان کرمان برای نخستین بار در کشور تشکیل شده و به ثبت رسیده است، اضافه کرد: دولت با وجود سهم ۴۹ درصدی‌ در این صندوق از پنج عضو یک نفر نماینده دارد.

وی  بنیاد خیریه حفظ و توسعه منابع طبیعی رفسنجان را در نوع خود در کشور بی‌نظیر دانست و افزود: این کار فرهنگی و ارزشمند است.

رجبی‌زاده با اشاره به  تغییرات اقلیم، بیابان‌زایی و کمبود آب شیرین از چالش‌های پیش‌روی بشر در روی کره زمین است که سبب نابودی کره زمین می‌شود و مبنای این چالش‌ها پوشش گیاهی است، تصریح کرد: این بنیاد خیریه با هدف کمک‌رسانی به منابع طبیعی تشکیل شده و هر اقدامی که در آن صورت گیرد در آن‌سوی دنیا هم تأثیرگذار است، همچنین هر اقدامی در سوی دیگر دنیا برای حفظ منابع طبیعی صورت گیرد، برای ما نیز تأثیر دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه زنگ خطر آب در استان کرمان به صدا در آمده است، خاطر نشان کرد: بهره برداری بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، دام زیاد و مباحث عمرانی و عدم توجه بشر به محیط پیرامون را سبب نابودی محیط و پوشش گیاهی شده است.

وی گفت: کم‌آبی معضل بزرگی در کشور است که مجامع بین‌المللی هم آن را نقطه خطر کشور دانستند، اما هنوز در بین مردم و مسؤولان درک درستی از آن پیدا نشده است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مدیرکل، آب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :