۲۰ پایگاه تابستانی پذیرای دانش‌آموزان رفسنجانی

  • شناسه خبر: 23519
۲۰ پایگاه تابستانی پذیرای دانش‌آموزان رفسنجانی

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: ۲۰ کانون فرهنگی ‌تربیتی و پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان این شهرستان آماده شده است.

به گزارش”روراستی” محمد شیخ‌زاده افزود: برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان برنامه‌های متنوعی فراهم کرده‌ایم و تعداد ۲۰ کانون و پایگاه تابستانی در سراسر شهرستان با برنامه‌های ویژه و پرمحتوا پذیرای دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان ادامه داد: سه کانون تربیتی فرهنگی شامل کانون امام‌خمینی(ره) واقع در روبه‌روی بوستان جوان ویژه برادران، کانون تربیتی فاطمه‌الزهرا(س) ویژه خواهران و کانون امام‌ باقر(ع) شهر سرچشمه که هم پذیرای خواهران و هم برادران به تفکیک روزهای زوج و فرد است، برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۱۱ پایگاه تابستانی در مدارس داریم که با کانون‌ها هماهنگ هستند و دو پایگاه قرآنی که تمام رشته‌های قرآنی و مداحی و احکام را آموزش می‌دهد از دیگر مراکز برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

شیخ‌زاده با اشاره به ایجاد چهار پایگاه ورزشی خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشی فرهنگیان خیابان شهید باهنر و مجموعه ورزشی فرهنگیان خیابان شهید بهشتی، یک پایگاه ورزشی در میدان کمال‌آباد و یک پایگاه ورزشی در مدرسه نرجس دایر است و رشته‌هایی از قبیل ژیمناستیک، بدنسازی، کاراته، اسکیت، فوتبال، فوتسال، جودو، بدمینتون، ایروبیک، والیبال و بسکتبال را آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که در پایگاه‌های ورزشی ثبت‌نام کرده‌اند زیر نظر مربیان و اساتید آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها از بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده نفراتی برای بهترین تیم‌های فوتبال و فوتسال شهرستان جذب شده‌اند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان همچنین به ارائه آموزش‌های چرم‌دوزی، گلسازی، عروسک‌سازی و… به دختران دانش‌آموز اشاره و بیان کرد: بسیاری از این آموزش‌هایی که انجام شده امروز منبع درآمدی برای امرار معاش این دانش‌آموزان تبدیل شده است.

وی به همکاری اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان با آموزش و پرورش در زمینه آموزش‌های کشاورزی به دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: آموزش پرورش زعفران، بلدرچین، قارچ و گیاهان دارویی در محل کانون فرهنگی‌ تربیتی امام ‌خمینی(ره) زیر نظر مربیان فنی‌ و حرفه‌ای انجام و در پایان دوره پس از آزمون به شرکت‌کنندگان مدرک ارائه می‌شود.

شیخ‌زاده همچنین کلاس‌های تقویت حافظه و ذهن را از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان برشمرد.

وی با بیان اینکه برخی کلاس‌ها آغاز شده و عمده کلاس‌ها از اول تیرماه آغاز می‌شود، عنوان کرد: تابستان گذشته حدود ۳ هزار نفر در پایگاه‌های تابستانی و کانون‌ها شرکت کردند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان گفت: تابستان سال جاری طبق قراردادی که با کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) منعقد کردیم دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد را آموزش می‌دهیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پایگاه، فراغت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :