مهرنوش مهرابیان معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شد

  • شناسه خبر: 23545
مهرنوش مهرابیان معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شد

طی مراسمی مهرنوش مهرابیان به عنوان معاون جدید دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان معرفی و از خدمات دکتر لیلا چیت چی معاون سابق قدردانی شد. به گزارش”روراستی” به نقل از سایت وب دا ، علی اسماعیلی ندیمی صبح در مراسم تکریم و معارفه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: […]

طی مراسمی مهرنوش مهرابیان به عنوان معاون جدید دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان معرفی و از خدمات دکتر لیلا چیت چی معاون سابق قدردانی شد.
به گزارش”روراستی” به نقل از سایت وب دا ، علی اسماعیلی ندیمی صبح در مراسم تکریم و معارفه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: پس از اینکه بازرسان اتحادیه اروپایی در سال ۷۸ برای بررسی وضعیت آزمایشگاه دارو و غذا به رفسنجان سفری داشتند و این آزمایشگاه مورد تأیید قرار نگرفت اما با تلاش هایی که صورت گرفت اکنون این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه رفرانس اتحادیه اروپایی محسوب می شود.
وی افزود: در چارت جدید دانشگاهی با رایزنی های معاونین دانشگاه، حوزه معاونت دارو و غذا به عنوان معاونت دارو و غذا دیده می شود تا از نظر فعالیت گسترده و حوزه مستقلی داشته باشد.
وی با اشاره به حوزه کاری معاونت دارو و غذا افزود: نظارت بر داروخانه های بخش خصوصی و دولتی، نظارت کیفی بر کار داروخانه های بخش های بستری و بیمارستانها و نظارت و کنترل بر مواد غذایی که مصرف روتین مردم می باشد از جمله وظایف این حوزه است.
اسماعیلی ندیمی با بیان این مطلب که نظارت بر حوزه غذا کاری دشوار است، ابراز داشت: جامعه ایرانی در حال حاضر هرم سنی پایینی دارد و اشکالات مهم تغذیه ای در جامعه ایجاد شده و برای اصلاح این رویه از نظر فرهنگی کار سخت و طاقت فرسایی داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سپس مصرف بی رویه زولبیا و بامیه در ماه رمضان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: همه قنادیهای سطح شهر در این ماه فقط زولبیا و بامیه تولید می کنند که بدترین نوع شیرینی است که حجم بالایی از مصرف را دارد. تعجبی ندارد با این شکل مصرف از چربی های اشباع و شیرینی جات بیماریهای قلبی و عروقی به سراغ ما بیاید.
اسماعیلی ندیمی در ادامه افزود: سازمان بهداشت جهانی یکی از مهمترین تهدیدهای سلامتی مردم جهان را مقاومت به آنتی بیوتیک اعلام کرده است، پس از بیماریهای قبلی و عروقی، سرطانها و حوادث ترافیکی، مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها تهدیدی جدی برای سلامتی مردم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تقدیر از خدمات دکتر لیلا چیت چی در معاونت دارو غذا، گفت: دکتر مهرابیان از فارغ التحصیلان همین دانشگاه است و سالها در حوزه بهداشت کار کرده است، امیدوارم توسعه و تکامل این معاونت در سال جاری نیز تداوم یابد.

۲۲۲۸۲۰۱۰۱_۷۱۰۲۰۲۲۲۸۳۲۳۸۴_۶۹۱۳۳

۲۲۲۸۰۹۶۱۱_۷۰۳۸۱

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دارو، غذا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :