برخورد پلیس با روزه خواران

  • شناسه خبر: 23591
برخورد پلیس با روزه خواران

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان از برخورد نیروی پلیس با روزه خواران در ماه مبارک رمضان خبرداد.

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان از برخورد نیروی پلیس با روزه خواران در ماه مبارک رمضان خبرداد.

به گزارش”روراستی” رضا خلیلی در مصاحبه رادیویی افزود: بار دیگر ماه مبارک رمضان؛ ماه میهمانی خدا فرا می‌رسد و مردم خداجو و مومن آماده می‌شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

وی ادامه دادک معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر ایران اسلامی حاکم می‌گردد که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند.

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان با بیان اینکه  امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مردم مؤمن و پارسا با فرا رسیدن ماه مبارک خود را آماده می‌کنند تا با شعور و شعف وصف ناپذیر در مهمانی خدا شرکت نمایند و از این فرصت بی نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را ببرند، تصریح کرد: ضمن تبریک فرا رسیدن این ماه بزرگ بر اساس وظایف مکتبی و قانونی، لازم است مواردی را متذکر شوم.
وی افزود اگر روزه‌خواری به عنوان یک عمل حرام جنبه علنی به خود بگیرد، برای آن مجازات تعیین می‌شود، روزه‌خواری به طور مطلق جرم نیست و یک عمل حرام است که تنها از بعد فقهی و اخلاقی مورد نکوهش است، منتها اگر این عمل حرام جنبه علنی به خود گیرد، جامعه در قالب حقوق جزا از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد.
این مقام انتظامی  ادامه داد:‌ در جامعه اسلامی کسی که عمل روزه‌خواری را انجام می‌دهد یکی از ارزش‌های مسلمانان را نادیده گرفته و عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار کرده که مستوجب تعزیر است.
وی با بیان این‌که حداکثر مجازات روزه‌خواری در ملاعام طبق ماده۶۳۸ قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) ۷۴ ضربه شلاق است،گفت: دیگر مجازات روزه‌خواری،‌۱۰ روز تا ۲ ماه زندان است اما به علت این‌که مجازات روزه‌خواری جنبه بازدارندگی بیشتری به خود بگیرد، معمولا شلاق تعیین می‌شود و با تعامل حاصل شده با دادگستری شعبه ویژه رسیدگی به جرایم روزه خواری تشکیل شده و پلیس با کسانی که در ملا عام تظاهر به روزه  خواری نمایند برابر جرم مشهود ضمن دستگیری این قبیل هنجارشکنان را به مرجع قضایی خواهد سپرد لذاانتظار میرود مردم عزیز حرمت این ماه مبارک را حفظ نمایند وی در ادامه اظهار داشت:

– به منظور رعایت حال مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی می‌باشند، متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه و راه آهن می‌توانند با اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماکن عمومی با رعایت شئون اسلامی با استتار مکان، به گونه‌ای که در ملأ عام تظاهر به روزه خواری صورت نگیرد، فعالیت کنند.

– مراکز پذیرایی فاقد مجوز از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت نداشته و در صورت مشاهده برابر ضوابط و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

– کلیه رانندگان و سرنشینان وسائل نقلیه اعم از عمومی و شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات مکتبی اجتناب کنند.

نیروی انتظامی در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کند با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد و البته همکاری مردم عزیز و روزه داران محترم بسیار راهگشا خواهد بود.

یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است؛ لذا انتظار می‌رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این مهم نیروی انتظامی را یاری کنند.  سرهنگ خلیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش حساس رسانه ها در امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد اصحاب رسانه در ماه مبارک رمضان وظایف سنگینی را بر عهده دارند چرا که آنها به عنوان سفیران عرصه فرهنگی در جامعه بوده و می توانند بهترین طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند و وظایف خطیر و حساس اصحاب رسانه به عنوان نماینده آگاهی بخش حایز اهمیت است

وی در پایان افزود ان شاء الله توفیق درک شب‌های پر فضیلت قدر و بهره مندی از لحظه لحظه‌های با ارزش این ماه معنوی، به عنوان اندوخته ای ارزشمند برای قاطبه مومنین حاصل شود و از عموم مردم فهیم رفسنجان تقاضا دارم با خادمان خود در نیروی انتظامی نهایت همکاری رانموده و در صورت برخورد باهرگونه هنجارشکنی مراتب را با شماره ۱۱۰در میان بگذارید

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، برخورد، پلیس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حیدری

    ‌ ‌گاهی زندگی سخت است و گاهی ما سخت ترش می‌کنیم... گاهی آرامش داریم، خودمون خرابش می‌کنیم... گاهی خیلی چیزا رو داریم اما محو تماشای نداشته‌هامون می‌شیم... گاهی حالمون خوبه اما با نگرانی فردا خرابش می‌کنیم‌... گاهی میشه بخشید اما با انتقام ادامش می‌دیم... گاهی باید انصراف داد اما با حماقت ادامه می‌دیم... و گاهی... گاهی... گاهی... تمام عمر اشتباه می‌کنیم و نمی‌دونیم یا نمی‌خوایم بدونیم... کاش بیشتر مراقب خودمون، تصمیماتمون و گاهی... گاهی‌های زندگیمون باشیم..

    شهروند

    تشکر تشکر

    عاطفه

    📝 از شبلی پرسیدند: استاد تو در طریقت چه کسی بود؟ او پاسخ داد: یک سگ! روزی سگی را دیدم که در کنار رودخانه ای ایستاده بود و از شدت تشنگی در حال مرگ بود. هربار که سگ خم میشد تا از آب رودخانه بنوشد، تصویر خود را در آب می دید و می ترسید زیرا تصور میکرد سگ دیگری نیز در رودخانه است. در نهایت پس از مدتی طولانی سگ ترس خود را کنار گذاشت و به درون رودخانه پرید. با پریدن سگ در رودخانه تصویر او در آب نیز ناپدید شد، به این ترتیب سگ متوجه شد آنچه باعث ترس او شده، خودش بوده است. در واقع مانع میان او و آنچه به دنبالش بود به این شکل از میان رفت. من نیز وقتی به درون خود فرو رفتم متوجه شدم مانع من و آنچه در جستجویش می باشم خودم هستم...

    s

    شلاق در ملا عام

    احمد

    تشکر از زحماتتان

    شهروند

    نسبت به پارسال خیلی بهتر شده خدایی من تو شهر حتی یک مورد روزه خواری ندیدم

    شیرین

    به نظر من باید همه ادارات بیان پای کار تا کی برخورد فیزیکی

    خیرمند

    جناب سرهنگ خلیلی ضمن تشکر به نظر من مسئولان باید با فرهنگ سازی قوی و قبل از دست رفتن زمان اجازه ندهند که فضای شهر در ماه مبارک رمضان با روزه خواری ها آلوده شود. آموزش و همگانی وفرهنگ احترام به ماه مبارک رمضان در رسانه های جمعی باید هرچه سریع تر شدت بگیرد؛ چرا که نمی توان واقعیت کریه و زشت روزه خواری در جامعه را کتمان کرد. چقدر نیروی انتظامی دستگیر کند باید فکری اساسی بشه بهترین و مناسب ترین راهکار برای ریشه‌کن کردن این ناهنجاری اجتماعی را می‌توان بستر سازی فرهنگی دانست؛ محترم دانستن ماه مبارک رمضان و رعایت حرمت روزه داران باید به وسیله مدارس و رسانه ها در کودکان و نوجوانان نهادینه شود تا در بزرگسالی جامعه شاهد رفتارهایی که از جهت غفلت و بی توجهی سبب حرمت شکنی ماه مبارک رمضان می شود، نباشد. پاسخ دادن

    وحید

    قال الله تبارک و تعالی: یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون. خداوند تبارک و تعالی می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما نوشته (واجب) شد، چنانکه بر آنان که پیش از شما بوده اند واجب شده بود باشد که پرهیزگار شوید. سوره بقره آیه ۱۸۳ پاسخ دادن

    ف

    تشکر

    .

    راست راست راه می رود و سیگار می کشد انگار نه انگار که ماه رمضانی هست و تکلیفی و حرمتی. جلوی چشم صدها عابر پیاده خم می شود و بطری آبش را از شیر آبخوری پر می کند و یک نفس سر می کشد. وقتی هم که زشتی عملش را به رخش می کشی، تازه تعجب هم می کند، هیکل ورقلمبیده اش رو تکانی می دهد، شاید هم شانه بالا می اندازد و می پرسد: آقا کی باشند؟ شما مفتش دولتی یا اختیاردار دین مردم؟ روزه ای باش! منو سننه. جالب اینجاست که این جماعت که حالا دیگر تعدادشان هم کم نیست، اکثرا ناراحتی معده را پیش می کشند و دستاویزی البته به خیال خودشان شرعی خدا بهتون خیر و عزت بده پدرشون رو در بیارید

    علی

    خدا خیرتان دهد

    محمد هادی

    به نظر من اگر عموم افراد یک جامعه در برخورد با عمل زشت و مجرم، احساس مسئولیت کنند و تذکر دهند؛ قطعا محیط برای افراد خاطی ناامن خواهد شد. مثلا اگر در تمام محیط های اجتماعی با زن بدحجاب، نگاهی خاص داشته و حتی به او تذکر دهند و از زن با حجاب استقبال کنند؛ قطعا زنان بدحجاب به فکر اصلاح خود خواهند افتاد.

    شهرونددانشجو

    . «ماده ۶۳۸ ق.م.ا می گوید: هرکس علنا در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل داری کیفر نمی باشد ولی عفت عمومی را جریحه دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. تبصره - زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد» ایا واقعا اجرا میشه چرا دادگستری اماری نمیده ؟ اگه برخورد می شد اینقدر بعضیها جسور نمیشدن که حرمت شکنی کنند

    دانشجو

    خدا خیرتان دهد