رفسنجان عمده تأمین کننده پلاسمای خون استان کرمان

  • شناسه خبر: 23617
رفسنجان عمده تأمین کننده پلاسمای خون استان کرمان

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: عمده پلاسمای خون مورد نیاز استان کرمان در رفسنجان تولید می شود.

به گزارش”روراستی” مهدی محمدحسینی در حاشیه گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان خون با تقدیر از اهداکنندگان خون افزود: اهداکنندگان مستمر سرمایه های انتقال خون هستند.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان با بیان اینکه اهمیت اهدای خون بر کسی پوسیده نیست، تصریح کرد: با تمام پیشرفتی که علم در زمینه‌های مختلف داشته، اما جایگزین خون و تولید خون مصنوعی تاکنون صورت نگرفته و اگر اهداکنندگان خون نبودند، مشکلات زیادی برای بیماران به وجود می‌آمد.

وی عنوان کرد: سال ۹۴ تعداد ۱۳ هزار و ۷۲۶ نفر به مرکز انتقال خون رفسنجان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۵۲ واحد خون اخذ شد.

محمدحسینی ادامه داد: از این تعداد ۹۶٫۴ مرد و ۳٫۶ زن بودند که میزان مشارکت بانوان در رفسنجان نسبت به کشور کم است و باید فرهنگ‌سازی شود با توجه به سلامت بالای خون بانوان میزان مشارکت آنها بیشتر شود.

وی اهدا کنندگان خون را سه دسته شامل یک دسته کسانی که برای نخستین بار خون اهدا می‌کنند، یک دسته اهداکنندگان با سابقه و دسته سوم اهداکنندگان مستمر هستند، نام برد.

این مسؤول گفت: رفسنجان در سطح استان کرمان از شهرستان‌های برتر در زمینه اهدای خون است و ۶۱ درصد اهدای مستمر در این شهرستان است در حالی که در کشور ۵۲ درصد و در استان کرمان ۵۷ درصد است.

وی ابراز داشت: در شهرستان رفسنجان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳٫۷ نفر خون اهدا می‌کنند که نسبت به میانگین کشور آمار خوبی است و در کشور از هر ۱۰۰ نفر دو نفر اهداکننده هستند.

وی با اذعان بر اینکه مرکز انتقال خون رفسنجان یکی از مراکز خوب در کشور است، تصریح کرد: در این مرکز امکان فرآوری انواع فرآورده‌های خونی وجود دارد.

محمدحسینی اضافه کرد: تأمین خون مورد نیاز جنوب استان کرمان با توجه به آمار بالای تالاسمی در کهنوج، عمده از سوی رفسنجان صورت می‌گیرد و این شهرستان بهترین و باکیفیت‌ترین خون را تولید می‌کند.

وی عنوان کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۵۲ واحد خون، ۲۶ هزار و ۱۷۲ نوع از انواع فرآورده‌های خونی تولید کردیم که ۶ هزار و ۵۵۵ واحد در اختیار بیمارستان‌ علی‌بن ابیطالب (ع) و ۳۸۲ واحد در اختیار زایشگاه و بیمارستان مرحوم مرادی قرار دادیم.

وی عنوان کرد: عمده پلاسمای استان کرمان از سوی رفسنجان تأمین می‌شود و سال گذشته ۳ هزار و ۵۹۲ واحد پلاسمای کهنوج را تأمین کردیم.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان بیان کرد: تلاش کردیم با هماهنگی با بخش‌های درمان، خون مدیریت شود تا به شکل صحیح در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

۴

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پلاسما،خون
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :