پیشگامی مردم رفسنجان در تقدیم ۱۰۰ قلیان به نیروی انتظامی

  • شناسه خبر: 23783
پیشگامی مردم رفسنجان در تقدیم ۱۰۰ قلیان به نیروی انتظامی

فرماندار رفسنجان گفت: طی برنامه فرهنگی که نیروی انتظامی در پارک ها اجرا و با خانواده ها در باره مضرات قلیان گفت و گو کردند، تعداد ۱۰۰ عدد قلیان توسط خود مردم به نیروی انتظامی تقدیم شد.

به گزارش”روراستی” به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور برخی اعضای شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

ملانوری با انتقاد از عدم حضور برخی مسؤولان در این جلسه افزود: این عدم حضور به معنای بی اهمیت نشان دادن نسبت به موضوع جلسه از سوی این مدیران است.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی طی سال‌های گذشته برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور انجام و شهدای زیادی تقدیم کردیم، تصریح کرد: با برنامه‌های فرهنگی که در هفته مبارزه با مواد مخدر داریم امید می‌رود که بتوانیم روشنگری بیشتری در بین افراد جامعه داشته باشیم و از عواقب شوم مصرف مواد مردم را آگاه سازیم.

ملانوری ماه رمضان را به دلیل بیشتر شدن اجتماعات و فضای معنوی جامعه ظرفیت خوبی برای تبیین این مهم دانست و گفت: همه به ویژه دستگاه‌های اجرایی طی سال باید برای پیشگیری این معضل برنامه و طرح ارائه و در جلسات حضور داشته باشند.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در بحث مواد مخدر به ویژه روان‌گردان‌ها که آن را در اولویت دانستند، ادامه داد: امروزه تنباکوهای معطر حاوی مواد روان‌گردان هستند و در واقع قلیان و سیگار دریچه ورود به اعتیاد به مواد مخدر است.

ملانوری در دسترس بودن آسان مواد مخدر صنعتی را یادآور شد و بیان کرد: از طرفی سن اعتیاد پایین آمده و آمار اعتیاد زنان نیز رو به افزایش است.

فرماندار گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مغازه‌های رفسنجان هیچ‌گونه مواد دخانی از جمله سیگار در معرض دید ندارند و از اول تیرماه نیز فروش سیگار و تنباکو و هر نوع مواد دخانی در سوپری‌ها و دکه‌های رفسنجان ممنوع است.

ملانوری با تأکید بر داشتن عزم جدی در این راستا تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد هم باید ورود کنند و از این ظرفیت استفاده شود.

وی به کار فرهنگی نیروی انتظامی در پارک‌ها و گفت‌وگو با خانواده‌هایی که در پارک قلیان همراه داشته و مصرف می‌کردند اشاره کرد و افزود: با توضیحاتی که از سوی نیروی انتظامی به این خانواده‌ها داده شد، طی هفته گذشته ۱۰۰ قلیان توسط خود مردم به نیروی انتظامی تحویل داده شد.

این مقام مسؤول به برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در رفسنجان اشاره کرد و سخنرانی رئیس دادگستری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته و همایشی در همین زمینه در پنجم تیر در فرمانداری و دیدار با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر را از اهم این برنامه‌ها عنوان کرد.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، قلیان، مردم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :