جایگاه ویژه فعالیت مؤسسات قرآنی رفسنجان در استان

  • شناسه خبر: 24132
جایگاه ویژه فعالیت مؤسسات قرآنی رفسنجان در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه رفسنجان ۱۳ مؤسسه قرآنی فعال دارد، گفت: جایگاه این شهرستان به لحاظ فعالیت های قرآنی در استان کرمان ویژه است.

به گزارش”روراستی” محمدرضا علیزاده عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه قرآن و مائده‌های آسمانی رفسنجان  از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت به قرآن یاد کرد و افزود: قرآن دارای برکات بی‌انتهایی است و باقرآن عزت، قدرت، پیشرفت و رفاه مادی، تعالی معنوی و..به‌وجود می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: نمایشگاه‌های قرآنی محلی برای بروز و ظهور فعالیت‌های قرآنی است که در این فضای معنوی تعامل خوبی بین مؤسسات فرهنگی قرآنی و نهادها و سازمان‌هایی که فعالیت قرآنی صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: منشور فرهنگی ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی قرآن است و باید قرآن مبنای امور و فعالیت‌های ما قرار گیرد، اگر قرآن در دستور کار زندگی شخصی  و اجتماعی ما قرار می‌گرفت بسیاری از مشکلاتی که امروز دامنگیر جامعه است، وجود نداشت.

علیزاده ادامه داد: آنچه ما امروز آن را ارزش می‌دانیم  از نظر قرآن و عترت ضدارزش هستند و ما از مبانی ارزشی و دینی فاصله گرفتیم که اگر به قرآن تمسک جوییم بسیاری از مشکلات ما ازجمله مسائل اقتصادی مرتفع خواهد شد.

علیزاده با تأکید بر مدیریت مصرف در راستای اقتصادمقاومتی خاطر نشان کرد: پرهیز از اسراف، توجه به مصرف بهینه، حلال و حرام و..مسائل مهمی است که در قرآن به آن اشاره و تاکید شده است، امروز اگر بتوانیم در مصرف درست و بهینه اقدام کنیم و از اسراف و تبذیر و جمل‌گرایی فاصله گیریم و  کالای تولیدی خود را مصرف کنیم بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیدیم که این مهم باید فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به سیاست‌های برنامه‌های قرآنی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: علاوه بر اینکه نمایشگاه علوم قرآنی در سطح استان برگزار می‌شود که اخیرا در مرکز کرمان دایر شد، نمایشگاه‌های دیگری که در طول سال برگزار می‌شود که به منظور آشنایی مؤسسات و فعالان فرهنگی قرآن دایر می‌شود.

علیزاده افزود: یکی دیگراز فعالیت‌هایی که امسال برای اولین‌بار در استان اجرا خواهد شد، برگزاری هفته قرآن و عترت است که براساس همکاری اداره کل ارشاد استان  و معاونت قرآن و عترت تهران در نیمه دوم سال جاری در بهمن ماه برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: برای هفته نامبرده برنامه منسجم و منظمی با استفاده از ظرفیت‌های قرآنی کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند انجام و این فعالان آثار و تولیدات خود را در حوزه های مختلف ارائه می دهند و آثار برگزیده در هفته قرآن و عترت انتخاب می‌شوند.

این مسؤول ابراز داشت: از مزیت‌های این هفته این است که برای نمایشگاه‌های بعدی خوراک خوبی از جمله تولیدات قرآنی خواهیم داشت و در حوزه‌های مختلف کسانی که علاقمند فعالیت‌های قرآنی از جمله چاپ کتابی هنرهای تجسمی نمایشی فلیم حفظ قرآن و…هستند می‌توانند شرکت کنند.

وی ادامه داد: حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های قرآنی برنامه دیگری است که در دستور کار است که به نهادها و دستگاه‌ها اعلام می‌شود که اقدام ارزنده‌ای در راستای ترویج مبانی قرآنی است.

علیزاده حمایت و نظارت بر مؤسسات قرآنی و طرح‌های آموزشی به ویژه دوره‌های آزمون قرآن و عترت که سال گذشته چهاردهمین دوره ان برگزار شد را یادآور شد و گفت: رفسنجانی‌ها در این آزمون خوب درخشیدند و یکی از مؤسسات رفسنجان جزو سه مؤسسه برتر کشوری بودند .

وی عنوان کرد: رفسنجان  با ۱۳ مؤسسه قرآنی فعال در استان جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم با تلاش همه مؤسسات و فعلان قرآن تعامل نزدیکی بین دستگا‌ه‌های قرآنی  و شاهد توسعه روزافزون فرهنگ قرآنی در رفسنجان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همچنین از تشکیل ساختار شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی به مسؤولیت ائمه جمعه اشاره و بیان کرد: امیدواریم در رفسنجان  نیز این ساختار تشکیل شود و شاهد رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در این شهرستان بیش از پیش باشیم.

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :