در آستانه ۱۴ تیر روز شهرداری و دهیاری؛ دهیار مهدی آباد از مشکلات دهیاران گفت

  • شناسه خبر: 24267
در آستانه ۱۴ تیر روز شهرداری و دهیاری؛ دهیار مهدی آباد از مشکلات دهیاران گفت

دهیار مهدی آباد واحد: حقوق و مزایایی ندارم اما اجر خدمت به مردم را از خدا می گیرم.

دهیار مهدی آباد واحد: حقوق و مزایایی ندارم اما اجر خدمت به مردم را از خدا می گیرم.

به گزارش” روراستی” ۱۴ تیر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز «شهرداری و دهیاری» نام گذاری شده است و تصمیم گرفتیم به مناسبت این روز با دهیار مهدی آباد واحد گفت و گویی انجام دهیم.

 روستای مهدی آباد واحد در مسیر خانه حاج آقاعلی قرار گرفته و هر توریستی که می خواهد از خانه حاج آقاعلی در قاسم آباد بازدید کند، از روستای مهدی آباد عبور می کند.

طی سالهای اخیر که قرار است خانه حاج آقاعلی به عنوان محلی توریستی اقامتی برای گردشگران داخلی و خارجی شود، همواره شاهد تغییرات و پیشرفت هایی در مسیر به ویژه مسیر ورودی روستای مهدی آباد ازجمله تأمین برق، تعریض جاده و ایجاد میدان در روستای مهدی آباد هستیم و این تغییرات و زیبایی ها قرار است ادامه پیدا کند تا مسیری در خور شأن یک منطقه توریستی ایجاد شود.

اما این تغییرات و زحمات و تلاش ها برعهده چه کسانی است جز دهیاران و اعضای شوراهای روستا که شبانه روز تلاش می کنند تا هم مردم را راضی نگه دارند و هم به مصوباتی که از سوی دولت ابلاغ می شود، عمل کنند.

دهیار مهدی آباد جوانی تحصیل کرده و با اخلاق است که دومین روستای پرجمعیت رفسنجان را اداره می کند، او سال ۹۳ دهیار نمونه شهرستان شناخته شده و هر آدم با انصافی که به این روستای وسیع نگاه می کند پیشرفت های آن را می بیند و مهر تأیید بر کارهای این دهیار جوان می زند.، البته پاسخگو بودن این دهیار جوان نیز طبق صحبت های اهالی روستا جای قدردانی از وی دارد.

علی نورالدینی با تبریک ۱۴ تیر به همه شهرداران و دهیاران افزود: دهیاری شغل پر مخاطره ای است چرا که با خواسته های مردم سروکار دارد و باید مردم را راضی نگه داشت.

وی ادامه داد: اگر کاری به دلیل عدم بودجه از عهده ما برنیاید مردم علت را جویا نمی شوند و فقط کار می خواهند، بودجه کم و برخی مواقع عدم همکاری برخی دستگاهها مانع از انجام خدماتی می شود که مردم مطالبه دارند.

دهیاری مهدی آباد تصریح کرد: مدت سه سال دهیار مهدی آباد هستم و ممکن است بعد از دوره چهارساله دیگر انتخاب نشوم، بعضی دهیاران تا ۱۲ سال هم در سمت خود هستند، اما پس از این مدت هیچ سابقه کاری برایشان رد نمی شود و ثبات شغلی در این حیطه وجود ندارد.

وی بیان داشت: گاهی سنگ اندازی هایی از طرف شوراها می شود که مانع پیشرفت کارها شده، اما مردم دهیار را می شناسند و از او توقع دارند.

نورالدینی که دهیار روستایی با جمعیت ۳هزار و ۳۰۰ نفر است، ادامه داد: حتی حقوق من از کارگر دهیاری کمتر است و هزینه هایی که از طرف خودم برای روستا ازجمله استهلاک خودروی شخصی و تلفن را هم از جیب باید بپردازم که البته اجرم را در برابر خدمت به مردم از خدا می گیرم.

این دهیار جوان خاطر نشان کرد: ما دهیاران علاوه بر کارهایی که در طول روز انجام می دهیم نیمه شب هم به دلیل بی توجهی برخی اهالی که مراجعه می کنند و همان شب می خواهند کار پروانه ساختمان و ….را انجام دهند آرامش چندانی نداریم، و با این همه دغدغه نیاز داریم توجه بیشتری نسبت به ما انجام شود.

وی در ادامه به اولویت کارهای سال جاری در روستای مهدی آباد اشاره و کرد و گفت: عمده کارها در زمینه آسفالت است که امیدواریم بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دهیار، اجر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :