وجود ۶۰ هزار تبعه بیگانه و تبعات فرهنگی اجتماعی این افراد در رفسنجان

  • شناسه خبر: 24302
وجود ۶۰ هزار تبعه بیگانه و تبعات فرهنگی اجتماعی این افراد در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: حضور بیش از ۶۰ هزار تبعه بیگانه در رفسنجان و تبعات فرهنگی اجتماعی این افراد، می طلبد رفسنجان به عنوان شهرستان پایلوت در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی شده و نگاه ویژه به این شهرستان شود.

به گزارش” روراستی” فرماندار رفسنجان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان با اشاره به اهمیت پیشگیری در زمینه آسیبهای اجتماعی به ویژه مواد مخدر افزود:  در جمهوری اسلامی سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

وی با اشاره به انجام برنامه‌های فرهنگی در شهرستان رفسنجان ازجمله سخنرانی در مساجد، مدارس و نماز جمعه از سوی کارشناسان و مسؤولان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در پارک‌ها و راه‌اندازی اتوبوس سفیر امید و سلامت از طرف انجمن میرآب رفسنجان از دیگر اقدامات فرهنگی در این شهرستان است.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: در رفسنجان چهار کمپ ترک اعتیاد فعال است که یکی از آن مربوط به خواهران است و برای کمک هزینه ترک اعتیاد افراد نیازمند اقدام کردیم و بسیاری افراد ترک کردند و امروز مشغول به کار هستند و بعضی‌ها هم کارآفرین شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر بحث‌های کارشناسی انجام می‌شود، بیان: در زمینه مبارزه با قلیان به طور جدی ورود کردیم و فرهنگ‌سازی شده است به طوری که طی دو هفته ۱۰۰ قلیان توسط خود مردم به نیروی انتظامی تحویل داده شد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانی در این شهرستان ادامه داد: وجود این تعداد تبعه بیگانه سبب شده پیرامون موضوعاتی مانند ناس و مواد به طور ویژه در این شهرستان پیگیری لازم صورت گیرد.

وی یادآور شد: در زمینه جمع‌آوری تنباکو و سیگار از پشت ویترین‌ها ورود کردیم و از اول تیر فروش سیگار و مواد دخانی در همه مغازه‌های شهرستان رفسنجان ممنوع شده است.

ملانوری با بیان اینکه پیشگیری نیاز به بحث فرهنگی آموزشی دارد و برای آن نیاز به بودجه داریم،  رفسنجان به واسطه میزبانی بیش از ۶۰ هزار تبعه بیگانه و آسیب‌هایی که از این ناحیه متوجه آن می‌شود به عنوان پایلوت در زمینه پیشگیری معرفی شود و استان نگاه ویژه‌ای در این زمینه به رفسنجان داشته باشد.

وی همچنین خواستار ایجاد مرکزی به عنوان مرکز پیشگیری و آموزش مواد مخدر در رفسنجان شد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، فرهنگی، آسیب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :