اقامه نماز باشکوه عید فطر در رفسنجان+ تصاویر

  • شناسه خبر: 24361
اقامه نماز باشکوه عید فطر در رفسنجان+ تصاویر

نماز عید فطر ۹۵ با شکوه و نظم خاصی در رفسنجان اقامه شد.

به گزارش”روراستی” با حضور پرشور و شکوه مردم مؤمن و ولایی رفسنجان، نماز عید فطر رفسنجان در مصلای امام خامنه ای این شهر برگزار شد.

پیش از اقامه نماز دعای پر فضیلت ندبه قرائت شد و مردم تکبیرگویان به استقبال سخنان سیدمحمود حسینی رئیس تبلیغات اسلامی رفسنجان رفتند.

حسینی با تبریک این عید افزود: ریشه عید از عود گرفته شده و به معنای بازگشت است و کلمه فطر از فطرت گرفته می‌شود که به معنای سرشت است.

رئیس تبلیغات اسلامی رفسنجان تصریح کرد: هر انسانی که متولد می‌شود، فطرتا خداجو است و پیامبر (ص) می‌فرماید «هر نوزادی که از مادر متولد می‌شود برپایه خداپرستی و خداجویی متولد شده است».

وی با اشاره به اینکه روزمرگی‌های دنیا ما را از خدا و فطرت خود خارج می‌سازد، ادامه داد: خداوند ماه رمضان را قرار داد تا ما در کلاس ماه رمضان شرکت کرده و به خودسازی بپردازیم.

حسینی ابراز داشت: ماه رمضان سبب می‌شود، انسان به خدا نزدیک شود و به فطرت الهی خود برگردد و عید فطر را جشن می‌گیرد، چراکه در جهاد اکبر موفق شدیم و هر موفقیتی شادی و جشن دارد.

حسینی در ادامه به زکات فطریه اشاره و اضافه کرد: زکات از دستورات مالی اسلام است که در قرآن به آن سفارش شده است، زکات مال انسان را از سهم فقرا پاک کرده و هم انسان را از وابستگی به دنیا نجات می‌دهد و انسان را وارسته می‌کند.

این مسؤول بیان کرد: زکات بر دو قسم است که زکات مال و بدن است که زکات بدن همین زکات فطره است که بعد از یک ماه عبادت و خودسازی اسلام نظرش این است که خیر ما به جامعه هم برسد و زکات فطره سبب قبولی اعمال در ماه رمضان میشود.

حسینی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحقق یابد، تصریح کرد: در تمام موارد حتی در مراسم ختم نیز  این شعار را باید مدنظر قرار دهیم و از اسراف بپرهیزیم.

۱ ۳ ۴ ۵ ۷ ۸ ۶ ۱۰ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۲۰ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۱۹ ۹ ۲۱ ۱۸ ۱۷

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،عیدفطر ،نماز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :