از سخت گیری های محافظان تا صندلی های خالی سالن فرهیختگان رفسنجان

  • شناسه خبر: 24592
از سخت گیری های محافظان تا صندلی های خالی سالن فرهیختگان رفسنجان

در جریان سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به رفسنجان با وجود سخت گیری هایی که از سوی محافظان وی می شد، اما بخش زیادی از صندلی های داخل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد رفسنجان خالی بود و استقبالی از سخنرانی وی نشده بود.

به گزارش”روراستی” سفر هاشمی رفسنجانی در کمال سکوت و بدون هیچ استقبالی در رفسنجان انجام شد و در جریان این سفر حرف و حدیث های زیادی مطرح شد.

گروههای مختلف هم اعتراضات خود را از طریق نامه هایی مطرح می کردند و خواستار درج این اعتراضات در رسانه ها و رساندن به گوش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند.

از تغییراتی که مکرر در برنامه های سفر وی انجام می شد تا برخوردهای نامناسبی که با افراد به ویژه خبرنگاران انجام می شد که بگذریم، معطلی ۵ ساعته تعدادی از عکاسان خبری و خبرنگاران را یادآور می شویم که دست آخر بدون توجه و حتی عذرخواهی عوامل مربوطه راهی منازلشان شدند که البته عذرخواهی از سوی این دسته افراد کاری بعید است.

آن چه سفر آیت الله هاشمی به رفسنجان داشت و بیشتر از هر چیز سبب اعتراض است، این است که چرا عده ای خبرنگار را در این سفر بازیچه قرار داده بودند، مگر تعدادی خبرنگار که تنها سلاحی که دارند قلم است، چه ضرری می توانند داشته باشند که مرتب پیامک ارسال می کردند و مجدد کنسل می کردند.

حدود ده یا دوازده نفر پنج شنبه شب همان شبی که مدیران دولتی، جمعی از اصلاح طلبان و هنرمندان اصلاح طلب و تعدادی از اقوام آقای هاشمی رفسنجانی در بیت آیت الله هاشمیان قرار ملاقات خصوصی که به گفته عوامل مربوطه و محافظان فقط میهمانی شام آمده بودند، از مردم عادی خواستار دیدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند که آنها را هم داخل راه ندادند.

سفر هاشمی رفسنجانی به نوق نیز محرمانه انجام شد، همان ساعتی که مسؤول برنامه های این سفر که گفت ۹ صبح مقابل درب دانشگاه باشید من خودم می برمتان داخل، ایشان در زادگاهشان بودند و این سرکاری هم برای ما گذشت.

اما زمانی که برای حضور در جلسه البته با یک ساعت تأخیر در حرکت و دو ساعت  تأخیر در شروع جلسه به دانشگاه رسیدیم بازهم همان برخوردها که تأیید نیستید پیاده شوید، یک گوشه بایستید، بروید داخل از سمت راست حرکت کنید و حکومت نظامی مجدد و …انجام شد.

به درب سالن رسیدیم و بازهم محافظان شب گذشته و میهمانان شب گذشته، خبری از اقشار مختلف مردمی که در پیامک عنوان جلسه را با این نام ذکر کرده بودند، نبود، باز هم گیرهای محافظان و عدم اجازه ورود، در نهایت بعضی از وسایلمان را تحویل دادیم و برگشتیم و روانه سالن شدیم، در ورودی سالن هم بازرسی بدنی انجام شد و سالن محل برگزاری جلسه به قدری خلوت بود که پس از گذراندن هفت خان رستم بالاخره نشستیم.

از جمله حواشی سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی می توان به کنسل شدن برنامه بازید از خانه حاج آقاعلی اشاره کرد.

در حالی که دهیاری و شورا این روستا را آماده کرده بودند و اطلاع رسانی و تبلیغات انجام شده و روستا را نظافت و آب پاشی کرده بودند، اما بازدیدی انجام نشد.

البته این نظافت کردن روستا می تواند خدمتی برای مردم باشد.

بازدید محرمانه از موزه و کنسل شدن جلسات شورای اداری و ستاد مثلث توسعه اقتصادی نیز از جمله برنامه های انجام  نشده در این سفر بود.

۶ ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۷ ۸ ۹

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، محافظان، برخورد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند رفسنجانی

    افتخارشهر ما چند سال رئیس جمهور ، رئیس مجلس و غیره وغیره .....چه کار کرد برای شهر ما که افتخار کنیم!!! -راه آهن از ۱۰کیلومتری شهر ما عبور می کنه هنوز یک ایستگاه رفسنجون نداریم شدیم مضحکه زرند و کرمان و... -جاده زادگاهش یک باند باریک داره که در زمان شاه ساخته شده ... -منافع شرکت پسته را هاپولی کردند آی یخی هم روش در صورتیکه می توانستند از درآمد پسته تک محصولی نباشیم -مس سرچشمه سم وآلودگیش مال ماست منافعش برای کرمان وسیرجان ....

    سلمان

    آیا کسی برخورد محافظان رابه گوش آیت الله میرساند یا نه

    شهروند رفسنجانی

    به گوشش برسه کلی می خنده.خخخخخخخخخخخخخخخخخ میگه اینو باش

    احمد

    چرا عاقل کند کاری که ...

    ساسان

    محافظانش خیلی بی ادب بودن با همه برخور د داشتند واقعا برای آقا هاشمی متاسفم

    کاظمی

    هه هه هشکی هم که نرفته اونایی هم که هستن قوم و خویش و کارمندای دانشگاه آزادن

    محمد

    با هه هه کردن و مسخره کردن مثلا افتخار میکنی کسی نرفته دیدن افتخار شهر ت شاید هم اصلا رفسنجانی نیستی . . .