مسؤولان رفسنجان فیش های حقوقی خود را اطلاع رسانی کنند

  • شناسه خبر: 24689
مسؤولان رفسنجان فیش های حقوقی خود را اطلاع رسانی کنند

در نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان آمده است: همان‌ طور که خیلی از کشورهای دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه مبارزه با فساد، شفافیت اطلاعات است، ما این مسأله را از مسؤولان رفسنجان طلب می‌کنیم و در پله اول از آنها می‌خواهیم که فیش‌های حقوقی خود را اطلاع‌رسانی عمومی کنند تا خیال مردم محروم و مستضعف از جانب آنها راحت شود.

در نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان آمده است: همان‌ طور که خیلی از کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه مبارزه با فساد، شفافیت اطلاعات است، ما این مسأله را از مسؤولان رفسنجان طلب می‌کنیم و در پله اول از آنها می‌خواهیم که فیش‌های حقوقی خود را اطلاع‌رسانی عمومی کنند تا خیال مردم محروم و مستضعف از جانب آنها راحت شود.

به گزارش”روراستی” مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در نامه‌ای خطاب به مسؤولان این شهرستان اعلام کرد: با پدیده‌ای مواجه هستیم که مدیران کشور حقوق‌های بالا و آن چنانی می‌گیرند، نسبت به متوسط سطح زندگی عامه مردم و در کنارشان محرومانی وجود دارند که با وجود کار و تلاش زیاد، حقوق‌های اندک دارند که باید با آن، هزینه مصارف زندگی و تحصیل خود و فرزندانشان را بدهند.

در ادامه این نامه آمده است: جالب این جاست که همان مسؤول بلندپایه که فعال در افکار عمومی قشر ثروتمند محسوب می‌شوند، قوانینی را تصویب می‌کنند که به نفع ثروتمندان می‌شود.

این نامه می‌‌افزاید: اینگونه و با تحمیل این فشارها محرومان را از چرخه زندگی بیرون می‌کنند و برای  همیشه قدرت در دست خودشان می‌ماند، چون فقط خودشان بهترین شرایط بقا را دارند.

در ادامه این نامه آمده است: یکی از عواملی که موجب به‌وجود آمدن این شکاف و اختلاف طبقاتی در جامعه می‌شود، توزیع ناعادلانه درآمد است، آیا در جامعه ما حقوق‌ها به نحوی است که برخی پس از مدتی به قله ثروت می‌رسند و عده‌ای به دره فقر ، آیا سیستم توزیع درآمد ما عادلانه است.

در ادامه این نامه تصریح شده است: البته در این حین عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند و قضیه را جناحی جلوه می‌دهند و تقصیر را بر گردن این دولت یا آن دولت می‌اندازند، مسأله  فقط فیش‌های حقوقی نیست و فراتر از آن را باید دید و نباید به این قانع باشیم که فیش حقوقی مسؤولان عالی‌رتبه علنی شد و تمام، چراکه با جابه‌جایی مسؤولان دوباره ممکن است، همین قضیه تکرار شود.

این نامه می‌افزاید: مسأله بسیار مهم، وجود خوی اشرافی‌گری است که بعضا در بین مسؤولان نظام حاکم شده است، همان مسؤولانی که باید جمع‌آوری ثروت را بر خود حرام کنند، عده‌ای زالوصفت با نگاه سرمایه‌محور به  اموال بیت‌المال هجوم آورده‌اند و تغذیه می‌کنند و قله‌های ثروت را تشکیل می‌دهند و در مقابل آن  دره‌های فقر ایجاد می‌شود.

این نامه می‌افزاید: وقتی یارانه‌ها به سختی داده می‌شد، اما در ماه میلیاردها پول به جیب ثروتمندان واریز می‌شد و آنها را ثروتمندتر می‌کرد و کسی یقه مسؤولان را نمی‌گرفت و آماج صحبت‌ها و درخواست‌ها برای قطع شدن یارانه از مردم بود تا شفافیت اطلاعات نباشد, جناح‌ها می‌توانند از افکار عمومی برای کسب نتایج خود سوءاستفاده کنند.

در این نامه آمده است: بدانید این بی‌آبرویی برای حکومت اسلامی است که حکومتش حیات خلوت عده‌ای خاص باشد، این بی‌آبرویی است که در تاریکی اطلاعات، لجن‌زار باندهای قدرت و ثروت ایجاد شود، بدون آن که کسی مطلع شود، این بی‌آبرویی باید شسته شود.

در پایان آمده است: همان‌ طور که خیلی از کشورهای دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه مبارزه با فساد، شفافیت اطلاعات است، ما این مسأله را از مسؤولان رفسنجان طلب می‌کنیم و در پله اول از آنها می‌خواهیم که فیش‌های حقوقی خود را اطلاع‌رسانی عمومی کنند تا خیال مردم محروم و مستضعف از جانب آنها راحت شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مسؤولان، فیش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :