انتقاد امام جمعه جیرفت؛ مسؤولان استان کرمان برخی فتنه‎گران را دور خود جمع کرده‎اند

  • شناسه خبر: 24736
انتقاد امام جمعه جیرفت؛ مسؤولان استان کرمان برخی فتنه‎گران را دور خود جمع کرده‎اند

امام جمعه جیرفت گفت:مسؤولان استان کرمان برخی فتنه‎گران را دور خود جمع کرده‎اند، برخی کسانی را که محکوم فتنه هستند در کنار خود می‎نشانند و ادعا دارند به اقتصاد مقاومتی عمل می‎کنیم، اما این اقتصاد مقاومتی نیست که سرمایه‎داران سرمایه‌دارتر شوند.

 به گزارش”روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‎الاسلام رضا کرمی‎پور در خطبه‎های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: صدام منافقانی را که در عراق پرورش داده بود، وارد مرزها کرد، اما به دست توانمند رزمندگان اسلام به درک واصل شدند و امروز مابقی آن‎ها در فرانسه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با سرمایه آل‌سعود و رژیم صهیونیستی نقشه می‎کشند.

کرمی‎پور تصریح کرد: روزی که نظام از نظر عده کم بود با ایمان مردم پیروز شد و امروز با پشتوانه رهبری شجاع مانند گذشته و توانمندی‎های مادی و معنوی بیش از ابتدای انقلاب هیچ‌کس جرأت سخن گفتن زیادی علیه نظام را ندارد و دوست و دشمن به این امر اعتراف دارند.

کرمی‎پور با بیان اینکه نماز جمعه سد نفوذناپذیری است که دشمن به آن راه نیافته است، عنوان کرد: در ابتدا تعداد انگشت‎شماری نهاد نماز جمعه در کشور داشتیم، اما امروز حدود ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار می‎شود که هر کدام به صورت رسانه در آمده است و اطلاع‎رسانی خوبی برای مردم دارد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه نماز جمعه برکات مادی و معنوی زیادی دارد و خطبه‎های کوبنده‎ای در آن‎ها ایراد می‎شود، ادامه داد: امروز از بسیاری مناطق درخواست برگزاری نماز جمعه وجود دارد، زیرا در آن‎ها مشکلات و محدودیت‌هایی وجود داشته که مردم آن مناطق را از ثواب و برکات نماز جمعه محروم کرده است.

وی گفت: دو مورد مهم که باید در نماز جمعه بررسی شود، یکی بحث نفوذ دشمن است که امروز آن را دشمن به حد بالایی در زمینه‎های مختلف رسانده است و باید مورد تحلیل قرار گیرد تا مردم بدانند، دشمن چه می‎کند.

کرمی‎پور با بیان اینکه برخی مواقع تذکرهایی در نماز جمعه می‎دهم، اما مسؤولان نمی‎پسندند و اذعان می‎کنند که شما با ما در افتاده‌اید و قصد دارید، ما را به چالش بکشید در صورتی که به جای دلخور شدن، باید پاسخگو باشند، اضافه کرد: دشمن برای نفوذ هزینه می‎کند تا با نفوذ در مردم آن‎ها را از ارزش‎ها و نظام دور کنند و جوانان ما دین را به تمسخر بگیرند.

وی در بحث انقلابی بودن اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار تأکید دارند و در هر سخنرانی خود در سال جاری آن را مطرح می‎کنند، زیرا دشمن متوجه بار مثبت انقلابی بودن است که در این راستا برنامه دارد و کار می‎کند.

کرمی‎پور خاطرنشان کرد: کسی که انقلابی نباشد به دنبال کار خویش است و دنیای خود را تأمین کرده و کنار می‎کشد، اما یک فرد انقلابی در صحنه حاضر می‎شود و انقلابی سخن می‎گوید.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: انقلابی باید شفاف صحبت کند و بحث فتنه را فراموش نکند، نه اینکه مسلمانان کشمیری زیر دست و پای سربازان هندی از بین بروند و بگویند، مصلحت نیست، بیانیه دهیم، اما در فرانسه حمله تروریستی را که به دست خود آن‎ها پرورش یافته است، محکوم می‎کنند.

وی بیان داشت: مسؤولان استان کرمان برخی فتنه‎گران را دور خود جمع کرده‎اند، برخی کسانی را که محکوم فتنه هستند در کنار خود می‎نشانند و از آن‎ها استفاده می‌کنند و ادعا دارند به اقتصاد مقاومتی عمل می‎کنیم، اما این‌ها باید بدانند، این اقتصاد مقاومتی نیست که سرمایه‎داران سرمایه‎دارتر شوند.

کرمی‎پور با بیان اینکه نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی از مواردی است که در نماز جمعه باید به آن پرداخته شود، تصریح کرد: باید ببینیم که افراد امروز به درد انقلاب می‎خورند یا سنگ جلوی قطار انقلاب می‎اندازند، شما مردم باید از مسؤولان درخواست کنید و جایگاه نماز جمعه نیز مطالبه‎گری کند.

وی افزود: نماز جمعه به عنوان قرارگاه ایمان و تقوا است، همگی باید تابع فرمان قرارگاه باشند، نه اینکه سخنان امام جمعه به مذاق آنان خوش نیاید، علیه قرارگاه نماز جمعه موضع‎گیری کنند، کسانی که به جایگاه نماز جمعه ایراد می‎گیرند، بیشتر از این قدرت ندارند که به جایگاه ولایت ایراد بگیرند وگرنه مانند سران فتنه این کار را انجام می‎دادند.

کرمی‎پور عنوان کرد: یادواره شهدا در اردیبهشت ماه سال جاری در مصلی جیرفت با سخنرانی احمدی‎نژاد و حضور ۵۰ یا ۶۰ هزار نفری مردم برگزار شد، کجای این برنامه ایراد دارد، حضور مردمی بود، چرا باید موضع‎گیری بر خلاف این سیر انجام دهیم که این یادواره گردهمایی مدیران هشت ساله دوره نهم و دهم بوده است، آیا احمدی‌نژاد ۵۰ یا ۶۰ هزار مدیر در این شهرستان داشته است، این افراد نباید در این جایگاه‎ها باشند، باید اطلاع‎رسانی کنم که چه سخنانی علیه جایگاه امام جمعه داشته‌اند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه امروز مردم با مشاهده کاروان خودروهای مدل بالا با سرعت‎های غیر مجاز از حضور مسؤولان در شهر مطلع می‎شوند، ادامه داد: یک زیرگذر در شهر جیرفت به عنوان طرح ملی کلنگ‌زده شده است، بنابراین باید مسؤولان کمک کنند که به اتمام برسد، شهرداری نیز قول داده است تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‎برداری برسد.

وی ادامه داد: در استان کرمان طی سال گذشته ۱۴ زیرگذر و روگذر احداث شده است که هر کدام هزینه زیادی دارد، این در حالی است که تعداد زیادی از شهرداری‎های ما در استان در حال ورشکستگی هستند، چه ضرورتی دارد، این هزینه‏‌ها برای زیرگذر و روگذر در استان شود.

کرمی‎پور خاطرنشان کرد: باید بخشی از آن را به شهرداری‎های جنوب استان اختصاص دهید که از این ورشکستگی بیرون بیایند، این اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند، نیست، ما مخالف اقدامات عمرانی در استان نیستیم، اما تعدیل بودجه هم باید مد نظر باشد و به شهرداری‌های ورشکسته جنوب استان کرمان هم از نظر مادی توجه شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، انتقاد، مسؤولان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :