نمایندگان مجلس در تصمیم گیری های شرکت مس دخالت نکنند

  • شناسه خبر: 25104
نمایندگان مجلس در تصمیم گیری های شرکت مس دخالت نکنند

مدیر مس منطقه کرمان گفت: از معضلات اصلی شرکت مس دخالت سیاسیون و نمایندگان مجلس در تصمیم گیری های این شرکت است.

به گزارش”روراستی“نظری امروز در جمع خبرنگاران رفسنجان و شهربابک در شهر سرچشمه با تبریک روز خبرنگار افزود: وظیفه اصلی خبرنگاران اطلاع‌رسانی و آگاهی رساندن است.

وی با بیان اینکه در آگاهی رساندن هم تحلیل و هم نقد وجود دارد که هر دو مهارت خاص خود را دارد، تصریح کرد: اصحاب رسانه امروز یک نهاد قوی و قدرتمند در دنیا محسوب می شود که می توانند تصمیمات بالاترین مقام کشور را تغییر دهند

مدیر مس منطقه کرمان با بیان اینکه توجه به منافع ملی و امنیت ملی ضرورت دارد و هر رسانه خطوط قرمز را رعایت می‌کند، تصریح کرد: در کار خبرنگاران قضاوت هم انجام می‌شود و مهم‌ترین انتظار تزریق امید در جامعه است.

وی تأکید کرد: در شرایط جاری مملکت نیاز به امید داریم و انتظاری که می‌رود این است داشته‌های خود را به خورد جامعه دهیم و امید ایجاد کنیم.

نظری با اشاره به فعالیت های شرکت مس خاطرنشان کرد: بومی‌سازی قطعات مس در کشور  با تولید ۴ هزار قطعه در کشور نمونه‌ای از اقدامات در راستای خودکفایی است و بیش از ۲ هزار قلم از این قطعات در استان کرمان تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: در افق توسعه شرکت مس که بیش از ۷۵ درصد در منطقه کرمان اتفاق می‌افتد تا پایان سال ۹۸ بر اساس جمع‌بندی‌ها ۱۲ پروژه در استان کرمان در شهرهای سرچشمه رفسنجان، سیرجان و شهربابک با حدود ۹ هزار میلیارد تومان دیده شده که تاکنون بیش از ۴ هزار میلیارد تومان هزینه شده و تا پایان سال ۹۸ ۵ هزار میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود.

۹ هزار میلیارد سرمایه گذاری در مس و ایجاد شغل برای ۳ هزار نفر

نظری با بیان اینکه به‌زودی با دو شرکت خارجی بحث فاینانس نهایی می‌شود، ابراز داشت: در افق توسعه ۹۸ در منطقه کرمان با حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن کنسانتره ظرفیت مس کاتدی به ۴۴۰ هزار تن می‌رسد.

مدیر مس منطقه کرمان با اشاره به اینکه از شرکت‌های بزرگ انتظار اشتغال‌زایی می‌رود و ما برخود تکلیف می‌دانیم که بتوانیم به دولت کمک کنیم تا نرخ بیکاری را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: از ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهیم حداکثر نیرویی که می‌توان به‌کار گرفت ۳ هزار نفر است.

نظری گفت: هزینه این پروژه برای هر شغل ۳ میلیارد تومان است در حالی‌که برای صنایع کوچک و متوسط هزینه ایجاد شغل ۱۰۰ میلیون تومان است.

برخی رسانه ها دنبال ایجاد التهاب هستند

مدیر مس منطقه کرمان به نقادی عمل کردن رسانه‌ها اشاره و عنوان کرد بعضی رسانه‌ها علاقه‌مند به ایجاد التهاب در جامعه هستند.

وی ادامه داد: از معضلات اصلی شرکت مس دخالت سیاسیون در تصمیم‌گیری‌ها است.

وی با قدردانی از تلاش شورای تأمین شهرستان یادآور شد: بعضی مشکلات شرکت مس ناشی از دخالت نمایندگان مجلس است.

نظری افزود: اگر هر نهاد و شخص در جایگاه اصلی خودش به مملکت خدمت کند مشکلات به حداقل میرسد.

این مسؤول در پایان متذکر شد: بروکراسی اداری به‌ویژه در سازمان صنعت، معدن و تجارت از مشکلاتی است که سبب می‌شود مشکلی که طی دو تا سه روز حل می‌شود شش ماه طول بکشد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دخالت، مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :