۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پول نقد به سیستم دهیاری‌ها واریز شد

  • شناسه خبر: 25329
۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پول نقد به سیستم دهیاری‌ها واریز شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: از سال ۸۲ تاکنون دهیاری‌ها به عنوان نهاد مدیریتی شکل گرفتند و بالغ بر ۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پول نقد به سیستم دهیاری‌ها واریز شده است.

به گزارش”روراستی” رضا جندقیان پیش از ظهر امروز در جلسه دهیاری‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی در فرمانداری رفسنجان افزود: عرصه‌های روستایی کشورمان رنگ باخته و باید برنامه‌ریزی کنیم تا روستاها رونق گیرند.

وی عنوان کرد: از سال ۸۲ تاکنون دهیاری‌ها به عنوان نهاد مدیریتی شکل گرفتند و بالغ بر ۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پول نقد به سیستم دهیاری‌ها واریز شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: ۵ هزار و ۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ در سه سال اخیر واریز شده که ۶۲٫۵ تا ۶۳ درصد کل اعتبارات به روستاها تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: ۱۲ تا ۱۷ هزار روستا تخلیه شده که نشان می‌دهد صرفا تزریق پول نه می‌تواند و نه خواهد توانست ثبات فضایی را در عرصه‌های روستایی ایجاد کند.

جندقیان افزود: عزم بالاترین سطح مدیریت روستایی در کشور و مدیرکل و معاونان در استان کرمان نشان می‌دهد که برای توسعه جدی ورود کرده‌اند و اگر نتوانیم با این تیم فرمایشات مقام معظم رهبری را برای اقتصاد مقاومتی که از درون شکل می‌گیرد و به بیرون تراوش می‌کند را اجرایی کنیم، هیچ اتفاقی برای روستاها رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اگر دهیار، بخشدار و عضو شورایی احساس می‌کند نمی‌تواند در تبیین مسائل توسعه روستایی کاری انجام دهد و شخصی بهتر از او هست، باید کار را واگذار کند.

وی‌ گفت: نهادی غیر رسمی در روستا شکل گیرد که ۱۰ نفر از کارشناسان در اتاق فکری برای مشارکت مردمی برنامه‌ریزی کنند، دهیاران باید تلاش کنند توسعه روستا را از خرد به کلان بالا ببرند.

این مسؤول با اشاره به انتخاب ۱۰۰ روستا در استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در این روستاها محورهای توسعه را به کمک فرمانداران، دهیاران و بخشداران پیدا کردیم تا روی آن برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: ما در سطح کلان کشور برای تسهیل و کمک به توسعه روستاها پنج کار انجام دادیم، هماهنگی بین‌دستگاهی از فرماندار تا معاون عمران، صدور مجوزهای لازم به‌ صورت راحت و آسان، تسهیل مشارکت بخش خصوصی، کمک در جلب مشارکت مردمی با نهادهای دانشگاهی و ذی‌مدخل اقتصادی و ارائه تسهیلات از سوی پست‌بانک که به توافق رسیدیم ازجمله کارهایی بود که در زمینه مذکور انجام دادیم.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات افزود: این تسهیلات هشت درصد با استراحت یک‌ ساله و بازپرداخت چهار ساله است و برای طرح‌هایی که کاملا اقتصادی باشد پرداخت می‌شود و در دادن این تسهیلات کاملا آسان ‌می‌گیریم.

جندقیان با بیان اینکه اگر طرح‌ها قابلیت‌دار باشند تا سقف دو میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده می‌شود، گفت: اما سقف تسهیلات سایر طرح‌ها که شرایط را دارند، تا ۱۰۰ میلیون ‌تومان است.

وی تأکید کرد: از سوی دهیاران و بخشداران طرح‌ها براساس مبتنی به واقعیت و به‌صرفه بودن تنظیم شود و حتما اقتصادی باشد.

برچسب ها:
رفسنجان، ررواستی، دهیاریها، پول نقد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :