چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای به میزبانی دانشگاه ولیعصر رفسنجان

  • شناسه خبر: 25562
چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای به میزبانی دانشگاه ولیعصر رفسنجان

دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه میزبان چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه‌ای است.

دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه میزبان چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه‌ای است.

به گزارش”روراستی” چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه جاری به میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار می شود.

حمیدرضا روستا دبیر علمی کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه‌ای در این رابطه در جمع خبرنگاران در محل سازمان مرکزی دانشگاه ولیعصر (عج) افزود: با توجه به مشکلات آبی در کشور به ویژه در استان کرمان که از نظر آب در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در کشور مدنظر قرار گرفته و در این زمینه یک‌هزار هکتار گلخانه هیدروپونیک در استان کرمان احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: در کشت هیدروپوینک خاک حذف می‌شود و علاوه بر اینکه کمبود آب جبران می‌شود ۵۰ تا ۹۰ درصد نیز صرفه‌جویی در آب انجام می‌شود.

دبیر علمی کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه‌ای تصریح کرد: انجمن علمی کشت‌های بدون خاک در کشور تأسیس شده و سه دوره کنگره برگزار شده است که دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان میزبان چهارمین دوره این کنگره است.

وی عنوان کرد: ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه جاری این کنگره ملی برگزار و ۲۵۰ شرکت‌کننده دارد که ۱۰۰ نفر مدعو هستند.

روستا بیان کرد: تعداد ۲۰۰ مقاله از پژوهشگران کشور به دبیرخانه کنگره ارسال که ۱۷۷ مقاله پذیرفته شده است و ۱۲۹ مقاله از ۱۷۷ مقاله به صورت پوستر و ۴۸ مقاله سخنرانی است.

وی با اشاره به اینکه مدعوینی از کشورهایی همچون ایتالیا داریم، افزود: در زمینه جدیدترین موارد علمی در مورد کشت‌های گلخانه‌ای سخنرانی می‌شود.

روستا با اشاره به پیوند سبزی که هنوز در کشور ما جا نیفتاده نیز تبیین کرد: از راه‌های مبارزه با خشکی و شوری محصول این نوع پیوند است که در ژاپن و کره در ۹۵ درصد از تولیدات گلخانه‌ای این روش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنگره مذکور بسیاری از محققان و اساتید درجه یک دانشگاه‌های بزرگ کشور همچون تهران، تبریز، اصفهان و… شرکت دارند و پژوهشگران برتر کشور سخنرانی می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر و دبیر علمی کنگره چهارم هیدروپونیک کشور عنوان کرد: در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان ۱۰ هکتار برای کشت هیدروپونیک اختصاص داده شده که مراحل اولیه کار در حال انجام است.

مجید اسماعیل زاده دبیر اجرایی کنگره نیز در این جلسه از فراهم بودن امکانات و زیرساخت ها برای برگزاری این کنگره خبر داد و افزود: کمیته های پذیرش و راهنمایی، اسکان و پذیرایی، تغذیه، حمل و نقل و نمایشگاهها ۵ کمیته ای هستند که در این کنگره فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت دانشجویی در تشکیل کمیته ها استفاده کرده ایم، تصریح کرد: بدنه اصلی اجرایی کنگره دانشجویان هستند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای خاطرنشان کرد: میمهانسراها آماده است  و از همکاری فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشکده پسته قدردانی می کنیم.

اسماعیل زاده در پایان متذکر شد: از همه مسؤولان، بخش های خصوصی و و علاقمندان به کشت های گلخانه ای هیدروپونیک دعوت می کنیم در این کنگره شرکت کنند تا استفاده های لازم علمی را از آن ببرند.

۸

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کنگره، هیدروپوینک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :