۵ میلیون‌ تن دور ریز محصولات کشاورزی داریم/ تشکیل گروه‌های جهادی توسط بسیج مهندسان صنعتی

  • شناسه خبر: 25862
۵ میلیون‌ تن دور ریز محصولات کشاورزی داریم/ تشکیل گروه‌های جهادی توسط بسیج مهندسان صنعتی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حجم ضایعات کشور بالاست که اگر خوشبینانه نگاه کنیم ۵ میلیون‌ تن دور ریز محصولات کشاورزی داریم در حالی که بسیاری از این محصولات نظیر سیب را می‌توان سرکه، لواشک و… تولید کرد.

به گزارش”روراستی“سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در جمع اعضای شورای اداری رفسنجان افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی از روزی که رهبر معظم انقلاب امر فرمودند با حضور کارشناسان ورود کردیم و همان گونه از نام بسیج مشخص است در صحنه بودیم و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج مستضعفین را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۰ و ۹۱ این کارها شروع شد، اما آن چه عملا در میدان ظهور بروز پیدا کرد، سال ۹۲ بود که موفق شدیم، دو الگو برای توسعه  ارائه دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ایجاد واحدهای کوچک و همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده و خوابیده باید به حرکت در آوریم، مثلا تولید قارچ در انبارهای خالی کارخانه‌ها و… می‌تواند صورت گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۲ مورد بررسی شد تا روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم و موفق شدیم با تسهیلاتی که ارائه دادیم، بدون اینکه از دولت کمک گیریم و فشاری بر دولت وارد شود، همه ۱۲ مورد به‌ بار نشست.

نقدی با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی تولید انگور، ۱۲ درصدی ماهی گرمابی و … خاطرنشان کرد: اگر دانش کشاورزی را یاد بگیریم، هم افزایش تولید داریم هم در بحث صادرات می‌شود، ورود کرد و به خودکفایی رسید.

IMG_0150

وی با بیان اینکه همان طور که بسیج جامعه پزشکی تشکیل شده و به معالجه در مناطق محروم می‌پردازد، بسیح مهندسان صنعتی هم گروه‌های جهادی تشکیل دادند، بیان کرد: صنایع تبدیلی کوچک روستایی یکی از راه‌های ارتقای صنعت کشور است.

نقدی ادامه داد: حجم ضایعات کشور بالاست که اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم ۵ میلیون‌ تن دور ریز محصول کشاورزی داریم در حالی که بسیاری از این محصولات از قبیل سیب را می‌توان سرکه، چیپس، لواشک و… تولید کرد.

IMG_0085

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: صنایع بزرگ هزینه‌های سربار دارد، اما صنایع کوچک این هزینه‌ها را ندارد، چین بازار دنیا را به دلیل همین کارگاه‌های کوچک فتح کرده است و اغلب توسعه این کشور در کارگاه‌های کوچک خانگی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان بسیج کمک به آموزش و مهارت‌افزایی، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به مردم و تبلیغات از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها را انجام می‌دهیم.

IMG_0092IMG_0126

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، محصول، کشاورزی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :