اشتغالزایی در روستاهای رفسنجان از محل جمع‌آوری زکات مستحبی

  • شناسه خبر: 25950
اشتغالزایی در روستاهای رفسنجان از محل جمع‌آوری زکات مستحبی

مسؤول زکات کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) رفسنجان گفت: از محل جمع‌آوری زکات مستحبی در روستاهای این شهرستان اشتغالزایی ایجاد شده است.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام حمید رمضانی صبح امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به حدیثی ازامام‌ کاظم (ع) افزود: مهر قبولی اعمال در برآوردن نیازهای برادران و نیکی کردن است.

مسؤول زکات کمیته امداد امام‌خمینی (ره) رفسنجان ادامه داد: اینکه ما واسطه خیر رساندن به نیازمندان شویم یک نعمت است که باید قدر آن را بدانیم.

وی بیان کرد: زکات یا واجب است یا مستحب که زکات واجب به گندم، جو، خرما، گوسفند، گاو، شتر، طلا، نقر و کشمش تعلق می‌گیرد، یعنی به‌ طور مثال برای هر ۴۰ گوسفند یک گوسفند را باید برای زکات اختصاص دهیم.

رمضانی تصریح کرد: اما برای برخی محصولات مانند انجیر، پسته و انار زکات مستحبی تعلق می‌گیرد، بدین معنا که هر چقدر انسان دلش راضی بود از محصولش به امر زکات مستحبی اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه زکات یعنی پاک کردن و تنها متعلق به محصولات نیست، افزود: زکات بدن روزه است و زکات علم نشر آن محسوب می‌شود.

رمضانی با اشاره به تشکیل شورای زکات در روستاهای رفسنجان خاطرنشان کرد: این شورا متشکل از امام‌ جماعت روستا، دهیار و شورا و دو نفر معتمد محل هستند که لیستی از نیازمندان و خیران روستا تهیه کرده و این لیست محرمانه است.

مسؤول زکات کمیته امداد امام‌خمینی (ره) رفسنجان گفت: در روستاها این شوراها کارشان موفقیت‌آمیز بوده به‌ طوری که سبب اشتغالزایی هم شده است.

رمضانی تصریح کرد: سال گذشته بعضی شوراهای زکات نیازمندان روستا را که سنی از آنها گذشته بود، اما به مشهد مقدس مشرف نشده بودند را به این سفر زیارتی معنوی بردند که کار بسیار ارزشمندی بود.

وی تاکید کرد: امسال هرچه پسته جمع‌آوری شد، تحویل کمیته امداد داده می‌شود که پس از فروش سهم هر روستا به حساب شورای زکات همان روستا واریز شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، زکات، مستحبی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :