بیلان منفی آب را به صفر می رسانیم

  • شناسه خبر: 25983
بیلان منفی آب را به صفر می رسانیم

معاون برنامه ریزی استاندار کرمان گفت: در صدد هستیم در برنامه پنج ساله توسعه بیلان منفی آب را به صفر برسانیم.

به گزارش”روراستی” محمدرضا فتوت صبح امروز در چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه‌ای در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: تنها راه خروج از مشکلات اقتصادی کشور اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

معاون برنامه ریزی استاندار کرمان بیان داشت: باید استفاده از روش‌های علمی و بهره‌گیری از منابع موجود آب و خاک را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله توسعه رشد اقتصادی استان کرمان ۸٫۸ دیده شده است، تصریح کرد: این مهم با توجه به توسعه بخش‌های مختلف ازجمله معدن، صنعت، خدمات و کشاورزی و گردشگری محقق می‌شود.

فتوت افزود: این ۸٫۸ رشد اقتصادی شاید سخت باشد اما مطمئن هستیم با همت والای مردم و مسؤولان به این رشد می‌رسیم، از این میزان رشد اقتصادی ۵٫۷ درصد در رابطه با سرمایه‌گذاری در بخش‌ها است و ۲٫۸ برای بالابردن بهره‌وری و استفاده از منابع موجود است.

فتوت گفت: استان کرمان یکی از پیشگامان کشت‌های گلخانه‌ای است و  در رابطه با کشت‌های هیدروپونیک گام‌های خوبی برداشته شده که در برنامه پنچ ساله توسعه ایجاد ۵ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در سطح استان کرمان داریم که نیاز است، علمی و بازسازی شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه سه طرح در استان در حال اجراست، افزود: یک طرح ۷۵۰ هکتاری در جریان سفر رئیس جمهور توسط سازمان عمران کرمان کلنگ‌زنی شد.

وی عنوان کرد: در نرماشیر ۱۲هکتار گلخانه هیدروپونیک اجرا شده و در کشور اول است و از مزایای این نوع کشت‌ها استفاده از روش‌های نوین و ارتباط خوب بین اساتید دانشگاه دانشجویان و کشاورزان است.

فتوت بیان کرد: در برنامه پنج ساله توسعه درصدد به صفر رساند بیلان منفی آب هستیم و امیدواریم از دستاوردهای این همایش بتوانیم به نتیجه خوب برسیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، معاون، آب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :