ضرورت افزایش کشت های گلخانه ای در رفسنجان

  • شناسه خبر: 26002
ضرورت افزایش کشت های گلخانه ای در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به بحران آب در رفسنجان ترویج کشت‌های گلخانه‌ای یکی از ضرورت‌ها در این شهرستان است.

به گزارش”روراستی” ملانوری در حاشیه چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه‌ای در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) با بیان اینکه رفسنجان در سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی روی کشاورزی و تولید پسته متمرکز بوده است، افزود:  اما خشکسالی کشاورزی را دچار چالش کرده است.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد: ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در این شهرستان وجود دارد که این شهرستان را به مهد تولید پسته در دنیا تبدیل کرده است، اما این شهرستان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور است و به‌طور میانگین در هر هکتار ۴۰۰ کیلوگرم پسته  تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه  با توجه به هزینه‌های تولید این میزان برداشت مقرون به‌صرفه نیست، خاطر نشان کرد: تمام فعالیت‌های این شهرستان اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… متأثر از فعالیت‌های اقتصادی است و در سال‌های دور زیرساخت‌های شهرستان رفسنجان، مراکز بهداشتی‌درمانی، مدارس و..از محل درآمدهای کشاورزی ایجاد شده است.

ملانوری تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و کشت‌های جایگزین سبب بالا رفتن بهره‌وری می‌شود و این مهم یکی از ضرورت‌ها است و باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد و در بخش دولتی حمایت از این نوع کشت‌ها با ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد.

۳

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کشت، ضرورت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :