پایه و اساس برنامه ریزی ها آمار و اطلاعات است

  • شناسه خبر: 26026
پایه و اساس برنامه ریزی ها آمار و اطلاعات است

فرماندار رفسنجان گفت: پایه و اساس برنامه ریزی ها آمار و اطلاعات است که هر چه این آمار دقیق تر باشد برنامه ریزی هم دقیق تر خواهد بود.

به گزارش”روراستی” ملانوری امروز در جلسه ستاد سرشماری این شهرستان با اشاره به اهمیت سرشماری نفوس و مسکن افزود: پایه و اساس تصمیم گیری ها اطلاعات و آمار است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه هرچه آمار و ارقام صحیح‌تر باشد، برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر خواهد بود، تصریح کرد: در بازخوردی که در اجرا دارد و اقداماتی که دولت می‌خواهد انجام دهد، نیز مناسب‌تر و مفیدتر خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش از این، دوره‌ها ۱۰ ساله بود و اکنون دوره پنج ‌ساله شده و باتوجه به اینکه همه استنادی که برای برنامه‌ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود ضرورت دارد کار آمارگیری واقع‌نگرانه باشد، باید در سرشماری زیرساخت‌ها و امکانات فراهم باشد تا در اجرای این کار سنگین با مشکل برخورد نکنیم.

فرماندار رفسنجان در ادامه اظهار کرد: باید بر اساس چارت ستاد سرشماری عوامل و کمیته‌هایی باشد که هر کدام وظایف خود را انجام دهند و از همین الان برنامه‌ریزی لازم داشته باشند تا در ایام سرشماری مشکلی ایجاد نشود.

وی اذعان کرد: در مناطق روستایی و کوهستانی آمار و ارقام چندان دقیق نیست، لذا اگر نقاط ضعفی بوده باید برطرف و امکانات را فراهم کنیم و در حوزه آموزش‌ها دقت لازم صورت گیرد.

فرماندار رفسنجان توضیح داد: مدیر اجرایی ستاد سرشماری فرماندار و دو معاون اجرایی دارد و معاون فنی و آموزشی دیگر عوامل این ستاد هستند.

وی اضافه کرد: رابط حراست شهرستان، متصدی روابط‌عمومی و تبلیغات، متصدی امور اداری مالی و پشتیبانی، کارشناس آی تی، کارشناس نقشه، کارشناس مسؤول فنی و اجرای شهری و کارشناس مسؤول فنی روستایی  دیگر اعضای ستاد هستند و این اعضا با مأموران آمارگیری کار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ را انجام می‌دهند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آمار، اطلاعات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :