بعضی خام اندیشان در مورد توان دفاعی کشور به جامعه شوک وارد می کنند

  • شناسه خبر: 26111
بعضی خام اندیشان در مورد توان دفاعی کشور به جامعه شوک وارد می کنند

امام جمعه رفسنجان در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به سخنان برخی افراد در مورد توان دفاعی کشور گفت: این افراد اگر بلد نیستند حرف نزنند در جامعه شوک ایجاد نکنند چراکه رهبر ما فرمودند« تضعیف توان دفاعی کشور خیانت است».

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تسلیت شهادت امام باقر(ع) افزود:  آن حضرت فضائل زیادی از جمله موقعیت ممتاز علمی آن حضرت، زهد و کثرت عبادت، تواضع و حلم آن حضرت و… داشتند.

رمضانی‌پور به آغاز دهه ولایت اشاره و بیان کرد: همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه که از ۲۴ تا ۲۹ شهریور در رفسنجان با حضور شخصیت‌های ارزنده‌ای برگزار می‌شود که یک ظرفیت به تمام معنا در شهرستان ایجاد می‌کند.

وی بیان داشت: برای همایش چند ماه فعالیت و تلاش صورت گرفته و تمام مسؤولان شهرستان همراهی کردند تا این همایش به‌خوبی برگزار شود.

رمضانی‌پور به حضور مردم در همایش توصیه کرد و افزود: میهمانان زیادی از نقاط مختلف کشور در این همایش شرکت دارند که باید بازاریان و اصناف جانب انصاف را رعایت کنند.

وی گفت: امیدواریم یک حرکت خوب اقتصادی در شهرستان ایجاد شود، کار اقتصادی نیاز به حرکت و تلاش و زمان گذاشتن دارد و ظرفیت‌های خوبی در رفسنجان داریم.

وی به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: باید یک نهضت ملی و فراگیر برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان ایجاد کنیم، برخی طلاق‌ها در دوران عقد صورت می‌گیرد، باید ازدواج هم آسان و هم ارزان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: محورهای مهم سخنان امام‌خامنه‌ای در چند برنامه هفته گذشته هم در پیام حجاج بیت‌الله الحرام و هم در جمع طلاب و هم خانواده‌های شهدای فاجعه منا ارزنده بود که باید مدنظر قرار گیرند.

رمضانی‌پور ابراز داشت: برخی در جامعه فکرهای خام و بد دارند که رهبری در جمع فرماندهان و صنایع دفاع توصیه‌هایی فرمودند.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند اسلام ناب با اسلام آمریکایی قابل مصالحه نیست، ادامه داد: در زمینه مقایسه ما با ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها که دنبال توان نظامی نرفتند و کشورشان را آباد کردند، مگر آلمان و ژاپن آبادند، اینها کشورهای وابسته و زبونی هستند، نباید بی‌غیرتی دنیایی پیدا کنیم که رهبری فرمودند تضعیف توان دفاعی کشور خیانت است.

رمضانی‌پور تأکید کرد: این افراد اگر بلد نیستند حرف نزنند در جامعه شوک ایجاد نکنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد فضای مجازی اظهار داشت: این فضا هم فرصت است هم تهدید، نباید فضای مجازی به میدان و جولانگاه لغزش و انحراف تبدیل شود.

رمضانی‌پور بر توجه به ظرفیت‌های داخل و اتکا به توان درونی تأکید و خاطرنشان کرد: راهبرد آمریکا و صهیونیست در برابر این برنامه‌هایی که امروز ایجاد می‌کنند این است که می‌خواهند ظلم‌های رژیم صهیونیستی را  فراموش کنیم.

امام جمعه فسنجان به fatf اشاره کرد و گفت: لازم است همه در برابر کاپیتولاسیون ذلت‌بار بانکی ایستادگی کنند.

وی اظهارات وزیر اقتصاد را در شبکه دو ناکافی دانست و گفت: این گفت‌وگو جوابگوی ظلمی که قرار است در حق ملت شود، نیست.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: شب عرفه شب مناجات و از لیالی متبرکه است، شب توبه و دعاست که هم توبه پذیرفته و هم دعا مستجاب می‌شود و اجر و پاداش ۷۰ سال عبادت دارد.

وی ادامه داد: روز عرفه از اعیاد عظیم و بزرگ است که خداوند بندگانش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره‌های جود و احسانش را بر روی بندگانش گسترانیده و شیطان در این روز تحقیر شده است.

رمضانی‌پور به جایگاه والای روز عرفه به برابری کردن با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: امام‌صادق (ع) فرمودند، « اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشد تا سال بعد بخشیده نمی‌شود مگر در روز عرفه که این روز را درک کند».

وی خاطرنشان کرد: درست است ما از روز عرفه و از تشرف به بیت‌الله الحرام محروم شدیم، دیکتاتوری‌های آل‌‌سعود که بیشتر سرگرم لهو و لعب و عیش خود هستند، سبب این محرومیت شده است.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: اما در همه جای کشور مراسم روز عرفه برگزار می‌شود و یکی از جایگاه‌های روز عرفه برآورده شدن حاجت است.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه فضا برای بدبینی در جامعه زیاد شده است، اظهار کرد: گاهی در فضای مجازی به دروغ تهمت‌های زیادی نسبت به اشخاص زده می‌شود و ساز و کاری با این افراد شایعه‌ساز نیست که برخورد شود، لذا باید برخورد قاطعانه با این افراد صورت گیرد.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اینکه نسبت به نظام و ولایت، بسیجیان، حزب‌اللهی‌ها، ارتشیان و نیروهای انتظامی و…اگر توهینی شود باید از آنها دفاع کنیم و نباید فقط گوش شنوا داشته باشیم، گفت: بعضی حس بدبینی دارند و می‌خواهند این حس را به جامعه منتقل کنند.

وی ادامه داد: جوانان ما ممکن است دچار غفلت شوند که باید در تمام زمینه‌ها هدایت و روشنگری شوند.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: مراسم دعای عرفه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز عرفه برگزار و نماز عید قربان هم ساعت ۷ و۳۰ دقیقه صبح دوشنبه در مصلی اقامه خواهد شد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، شوک، جامعه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :