اجرای ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمان

  • شناسه خبر: 26545
اجرای ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمان

مدیر مس منطقه کرمان گفت: ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیاردتومان در مس منطقه کرمان و در استان کرمان در دست اجرا داریم.

مدیر مس منطقه کرمان گفت: ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیاردتومان در مس منطقه کرمان و در استان کرمان در دست اجرا داریم.

به گزارش”روراستی” حسین نظری بعد از ظهر امروز در پانل صنعت، اقتصاد، کشاورزی و توسعه عمران شهری و روستایی در سینما آزادی شهر سرچشمه با اشاره به اهمیت بهره‌وری افزود: در برنامه چهارم و پنجم توسعه میزان رشد اقتصادی هشت درصد در نظر گرفته شده و میزان بهره‌وری ۲٫۸ دیده شده که نیم درصد آن محقق شده است.

نظری ادامه داد: برخی عوامل از جمله مباحث تجارت خارجی و تحریم‌ها سبب شد به بهره‌وری لازم نرسیم، همچنین بخشی از این عوامل به خودمان برمی‌گردد و بهره‌وری در برنامه ششم توسعه هم به همین میزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه امری مهم است، اما در این زمینه ضعف وجود دارد، افزود: باید مطالعات حتی فراتر از آن باشد که در سیستم تعریف شده است و اگر سرانه مطالعه پایین باشد به بهره‌وری نمی‌رسیم.

این مسؤول با تأکید بر استفاده از نظرات دیگران، تبیین کرد: بعضی طرح‌ها و پیشنهادات منجر به بهره‌وری می‌شود و نباید مدیران در برابر آن مقاومت کنند.

نظری با اشاره به بهره‌وری در شرکت مس خاطرنشان کرد: سال ۹۲ در شرکت مس به ازای هر نفر ۱۰ تن مس محتوا تولید می‌شد و با تغییراتی که در سه سال اخیر رخ داد تا پایان سال ۹۴ به ۱۳٫۵ تن رسید.

img_2162

مدیر مس منطقه کرمان عنوان کرد: امیدواریم تا سال ۹۵ تولیدمان را به ۲۸۰ هزار تن مس محتوا برسانیم که دور از دسترس نیست.

نظری عنوان کرد: یکی از عوامل مهمی که در بهره‌وری شرکت مس مؤثر است، تشکیل مس منطقه کرمان است که در کاهش هزینه‌ها و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید است که تا پایان سال ۹۸ به یک میلیون ۱۵۴ هزار تن کنسانتره می‌رسیم.

مدیر مس منطقه کرمان با اشاره به انجام اقداماتی در راستای اقتصاد مقاومتی در مس منطقه کرمان تصریح کرد: بومی‌سازی قطعات در این شرکت به شکل عملی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مس منطقه کرمان و در استان کرمان ۱۳ پروژه داریم که با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان انجام می‌شود و تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و مابقی از منابع داخلی و تسهیلات و فاینانس استفاده می‌شود.

نظری ابراز امیدواری کرد: بتوانیم تا پایان سال ۹۸ پروژه‌ها را به ثمر رسانده و ظرفیت تولید کاتد را نیز به ۴۰۰ هزار تن برسانیم.

img_2151

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ظرفیت، اعتبار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :