اهدا اعضای دختر ۴ ساله در رفسنجان

  • شناسه خبر: 26552
اهدا اعضای دختر ۴ ساله در رفسنجان

هماهنگ کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اهداء اعضای یک کودک خردسال در رفسنجان خبر داد.

هماهنگ کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اهداء اعضای یک کودک خردسال در رفسنجان خبر داد.

به گزارش”روراستی” مجید گیلانی افزود: اعضای مرحومه فهیمه کاظمی۴ ساله که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده محترم ایشان اهدا می شود.
وی افزود: این دختر خردسال متاسفانه در صحنه تصادف دچار آسیب مغزی می شود که به بخش آی سی یو بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان منتقل می شود که پس از بررسی ها مشخص می شود بیمار دچار مرگ مغزی شده است
وی ادامه داد: پس از تایید مرگ مغزی، پیشنهاد اهدا عضو به خانواده محترمشان داده می شود که خانواده وی با این اقدام موافقت کرده و کبد و دو کلیه وی به بیماران نیازمند اهدا می شود.
گیلانی با بیان اینکه مرحومه کاظمی در رفسنجان اولین مورد اهدای عضو کودک و در استان کرمان پنجمین کودک اهدا کننده عضو می باشد، تصریح کرد: متاسفانه تعداد تصادفات در استان و کشور بالاست در صورت اتفاق این چنینی بهترین راه برای خانواده ها اهدای عضو هستند.
هماهنگ کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه ابراز داشت: ۲۵۰ نفر در استان نیازمند به پیوند کلیه بودند که با ایثار خانواده ها ۲۲۰ نفر عضو گرفته اند و در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر نیازمند دریافت کلیه هستند.
وی افزود: ۵۰ نفر نیز در استان پیوند کبد شده اند و ۱۴ تا ۱۵ نفر نیازمند پیوند کبد هستند که پرونده دارند.
گیلانی تصریح کرد: اهدای عضو مرحومه کاظمی در استان سیزدهمین مورد اهدای عضو در سال جاری است و روند اهدا خوب بوده و تعداد زیادی از بیماران از لیست خارج شدند.

photo_2016-09-20_10-26-58

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اهدا، عضو
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    خدا صبری به پدرو مادر این کودک عطا کند