بحران آب از چالش های جدی در رفسنجان است

  • شناسه خبر: 26579
بحران آب از چالش های جدی در رفسنجان است

فرماندار رفسنجان گفت: یکی از چالش های جدی این شهرستان بحران آب است.

به گزارش ” روراستی ” ملانوری در مراسم اختتامیه همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه در تالار خیام دانشگاه ولی عصر با تبریک عید ولایت افزود:این همایش ترکیبی از برنامه های فرهنگی، هنری، نمایشگاهی و کارگاههای تخصصی بود و دنبال معرفی وضعیت فعلی این شهرستان بودیم .
وی با اشاره به نام آور بودن این شهرستان در حوزه پسته تصریح کرد: اما بحران آب سبب کاهش تولید محصول شده و کشاورزی را به چالش کشیده است.
وی از ارتباط کم دانشگاه با کشاورزی یاد کرد و افزود: ظرفیت نخبگان باید به کار گرفته شود و روحیه مطالبه گری در تمام زمینه ها بالا رود.
ملانوری از ثبت ملی پسته به نام رفسنجان در قالب این همایش یاد کرد و حضور شرکت کنندگان در جشنواره بازیهای بومی محلی زمینه را برای ایجاد نشاط اجتماعی ایجاد کرد و هم چنین در نمایشگاهی که از توانمندی های رفسنجان برپا شده بود همه شرکت کنندگانی که از سراسر کشور حضور داشتند با توانمندیهای شهرستان آشنا شدند.
فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: شرکت باغ ورز که مغفول مانده بود و دچار مشکل بود در این همایش شناخته شد که سبب شد تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد برای راه اندازی خط تولید آن امضا شود.
وی بر استفاده از روش های علمی برای مدیریت منابع آب تاکید کرد و حمایت از طرحهای دانش آموزان را متذکر شد.
ملانوری به برنامه گشت و گذار در شهرستان، شو اسب و جشن ثبت ملی و رونمایی از تمبر ثبت ملی پسته در قالب این همایش شش روزه اشاره کرد.
وی ادامه داد: همایش تخصصی روز گذشته در قالب دو پانل فرهنگ، آموزش و سلامت و صنعت، اقتصاد و کشاورزی و توسعه عمران شهری و روستایی در دانشگاه آزاد و سینما آزادی سرچشمه ادامه یافت.
وی عنوان کرد: کمیسیونهای ۹ گانه همایش که راهکارهای توسعه و رشد شهرستان را رصد کردند در این همایش بحث و بررسی کردند و نتیجه این مباحث در بیانیه ای صادرخواهد شد.
ملانوری رفسنجان را از شهرستانهای پیشتاز در مثلث توسعه اقتصادی استان دانست و افزود:۴۳۰۰ میلیاردتومان تفاهم نامه در این ستاد در دوسال اخیر امضا شد و بیش از یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده و تا پایان امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان آن بهره برداری می شود.

 

img_2506 img_2548

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،فرماندار،همایش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :