دستگیری ۲۱ مجرم فضای مجازی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 26777
دستگیری ۲۱ مجرم فضای مجازی در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان از افزایش ۲۲ درصدی وقوع جرم در فضای مجازی و دستگیری ۲۱ نفر مجرم در این زمینه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش”روراستی” نصرالله عباسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: تقارن هفته ناجا با دهه اول محرم را به فال نیک می‌گیریم.

وی بیان داشت: شعار امسال هفته ناجا «همه با هم برای امنیت و آرامش» است و این شعاری است که نیروی انتظامی در عمل آن را ثابت کرده است.

فرمانده انتظامی رفسنجان تصریح کرد: امنیت پایدار در سایه تعامل همه‌جانبه دستگاه‌ها و مشارکت همه اقشار مردمی محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا در رفسنجان از حضور کارکنان نیروی انتظامی در نماز جمعه و سخنرانی فرمانده انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاد کرد و ملاقات چهره به چهره با مردم و نیز ارائه خدمات پزشکی رایگان در مصلا را از دیگر برنامه‌های آدینه برشمرد.

عباسی با اشاره به صبحگاه مشترک نیروی‌های مسلح در کلانتری ۱۳ بلوار خلیج‌ فارس و اهدای خون کارکنان ناجا در محل صبحگاه افزود: در طول این هفته بازدید دانش‌آموزان از پارک ترافیک در بوستان جوان و حضور کارشناسان پلیس راهور و ارائه آموزش به دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی گفت: اجرای نمایش عروسکی با موضوع هشدارهای پلیس در کانون تربیتی فاطمه‌الزهرا(س) برای کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی در طول این هفته برگزار می‌شود و خدمات مضاعف توسط پلیس و دفاتر پلیس +۱۰ از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده انتظامی رفسنجان از ارائه خدمات ویزیت رایگان پزشکی به عموم مردم در محل بهداری این نیرو در بلوار طالقانی و پارک جوان و میدان شهدا خبر داد و اظهار داشت: همایش همیاران پلیس در دبستان ابتدایی پسرانه شاهد در تاریخ ۱۱ مهر ماه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: حضور فرمانده و کارکنان ناجا در مدارس و مساجد شهرستان و بازدید دانش‌آموزان در طول هفته ناجا از کلانتری ۱۲ شهید حسینی از دیگر برنامه‌هاست و هم‌اندیشی و گردهمایی اصناف با پلیس در سالن شهدای اصناف روز ۱۳ مهر ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

عباسی ابراز داشت: قرائت پیام مهر در مدرسه دخترانه پروین اعتصامی و راه‌اندازی اتوبوس سیار با هماهنگی انجمن میراب در روستاها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مواد مخدر و… در این هفته اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همایش علمی و تخصصی با مدیران تمام بانک‌های رفسنجان روز ۱۴ مهر برگزار و با همکاری آموزش و پرورش نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد برپا و کارکنان حافظ کل قرآن کریم در مسجد ستاد فرماندهی تجلیل می‌شوند.

وی همچنین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا را دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته ناجا عنوان کرد.

فرمانده انتظامی رفسنجان به عملکرد نیروی انتظامی طی سال جاری اشاره کرد و اظهار کرد: رفسنجان بعد از مرکز استان دومین شهرستان پرجمعیت استان است و بیش از ۶۰ هزار تبعه بیگانه در این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۱ واحد دانشگاهی با حدود ۲۵ هزار دانشجو و وجود کارگران فصلی که در فصل برداشت پسته به بالای ۱۰ هزار نفر می‌رسند شهرستان پرجمعیتی را رقم می‌زنند که کنترل آن سخت است.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت سیار و غیربومی که در هیچ آماری دیده نشده‌اند که بتوانیم به اندازه جمعیت امکانات و خدمات ارائه کنیم، معضلاتی به وجود می‌آید.

کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت در رفسنجان

فرمانده انتظامی رفسنجان عنوان کرد: در شش‌ماه اول سال جاری در زمینه سرقت‌ها با کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت مواجه هستیم و کشفیات سرقت‌ها ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۸۷ کیلوگرم موادمخدر و دستگیری ۱۳۸ نفر معتاد پرخطر و ۱۴۳ نفر خرده‌فروش موادمخدر و همچنین پلمب ۱۸ باب منزل خرده‌فروشان در سال جاری صورت گرفته که سال گذشته ۲۷ باب منزل خرده‌فروشان پلمب شده بود.

این مسؤول مجموع دستگیری‌ها در شش‌ماه اول سال جاری را ۴ هزار و ۵۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت بیش از ۱۰۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق سبب لطمه‌زدن به اقتصاد کشور از جمله تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی می‌شود، افزود: این ضررها قابل جبران نیست.

وی بیان کرد: در شش ماه اول سال جاری یک‌هزار و ۷۲۰ لیتر سوخت قاچاق کشف شد که افزایش ۱۰۰ درصدی داشت و ۷۳۰ کیلوگرم برنج قاچاق با همین میزان افزایش و یک‌هزار و ۵۵۹ کیلوگرم انواع میوه قاچاق کشف شد.

عباسی عنوان کرد: در زمینه دستگیری و طرد اتباع بیگانه افزایش ۴۲ درصدی و ۵۸ درصد کاهش تصادفات فوتی و افزایش پنج درصدی تصادفات جرحی را داشتیم.

وی ابراز داشت: علت افزایش تصادفات جرحی عدم توجه به نکات و علائم ایمنی و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.

فرمانده انتظامی رفسنجان به جرائم در فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه افزایش ۲۲ درصدی وقوع جرم داشتیم و ۲۱ نفر مجرم دستگیر شدند و ۱۰۰ درصد پرونده‌های این حوزه کشف شده است.

ضرورت مهارت‌آموزی خانواده‌ها برای کنترل فرزندان در فضای مجازی

وی بیان داشت: افزایش ۲۲ درصدی وقوع جرایم در فضای مجازی ناشی از عدم توجه خانواده‌ها به فرزندان و نداشتن مهارت در کنترل فرزندان است که ضرورت دارد این مهارت‌ها آموزش داده شود.

عباسی از عدم زیرساخت‌های لازم برای نگهداری معتادان و متکدیان در رفسنجان یاد کرد و نیز نبود زیرساخت برای اسکان کارگران فصلی در این شهرستان را یادآور شد.

وی تأکید کرد: کارگران فصلی به‌لحاظ انضباطی و انتظام‌بخشی برای شهر مضر هستند.

عباسی از تلاش‌ها در زمینه مقابله با قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه قلیان و مصرف قلیان در اماکن عمومی اذعان کرد: سرنوشت قلیان در رفسنجان به زباله‌دان تاریخ پیوست.

وی توضیح داد: باید کار فرهنگی و اجتماعی با هم انجام شود و البته مقابله هم نوعی پیشگیری بوده و پیشگیری فرهنگی و اجتماعی بر پیشگیری انتظامی مقدم است.

img_3924-copyimg_3967-copyimg_3965-copy

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کاهش، فضای مجازی فضای مجازی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :