قیمت کنونی پسته ظلم به کشاورزان است

  • شناسه خبر: 26827
قیمت کنونی پسته ظلم به کشاورزان است

امام جمعه رفسنجان گفت: قیمت کنونی پسته ظلم به کشاورزان است و مسؤولان باید چاره‌ای بیندیشند.

امام جمعه رفسنجان گفت: قیمت کنونی پسته ظلم به کشاورزان است و مسؤولان باید چاره‌ای بیندیشند.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه افزود: ماه محرم و هفته امر به‌معروف و نهی از منکر را در پیش داریم و ضرورت دارد که سبک زندگی را اصلاح کنیم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اکثر ما نسبت به گناه و معصیت احساس مسؤولیت نمی‌کنیم و اهتمامی نسبت به نهی‌ از منکر و معروف‌سازی نداریم.

وی افزود: در اسلام دو اصل وجود دارد که برای اصلاح جامعه است و در سوره توبه آیه ۷۱ آمده، « مردان و زنان مؤمن ولی و یار و یاور یکدیگر هستند و همدیگر را امر به‌معروف و نهی‌ از منکر می‌کنند».

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: نباید از تذکر دادن و نهی‌ از منکر ترسید، فرهنگ بی‌تفاوتی که ارمغان غرب است به کشور ما سرایت کرده است.

وی ادامه داد: نهی‌ از منکر وظیفه همگانی است و همه باید در این زمینه ورود کنند، اساس تقوا در جامعه حیا است و حیا تمام دین است.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه دشمن دنبال ربودن حیا در جامعه اسلامی است، افزود: پیامبر(ص) فرمودند،«اولین چیزی که از امت گرفته می‌شود حیا و امانت‌داری است».

وی همچنین به ارزش حیا از زبان امام‌علی(ع) اشاره و تصریح کرد: ایشان فرمودند: «حیا لباس رنگینی است که تمام بدن انسان را می‌پوشاند، پوشش و بازدارنده هر بدی انسان است و پرده‌ای است بر روی بدی‌ها، هم‌قسم با دین و عامل محبت‌آفرین و سرمایه‌ای ارزشمند و آدمی را از تباهی دور داشته و از فحشا و منکر باز می‌دارد».

خطیب جمعه رفسنجان در بخش دیگری از خطبه‌ها بار دیگر قیمت کنونی پسته را یادآور شد و از آن به عنوان ظلم به کشاورزان یاد کرد و خواستار حرکتی در این زمینه از سوی مسؤولان شد.

وی ابراز داشت: اگر این وضعیت پسته ادامه داشته باشد کشاورزان رغبتی نخواهند داشت چراکه هزینه تولید و کارگر بیشتر از سودی است که به کشاورزان می‌رسد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: امام‌علی(ع) فرمودند :«اگر کاری پیش نمی‌رود از ناکارآمدی مسؤولان و زمامداران است» و نیز فرمودند: «آفت زمامداران ما ضعف سیاست و تدبیر آنها است».

وی اظهار داشت: ذلت مؤمن این است که خود را در معرض مسؤولیتی قرار دهد که توان انجام آن را ندارد، لذا کسی که می‌بیند کار پیش نمی‌رود خودش باید کنار رود و کار را به به اصلح بدهد.

رمضانی‌پور ادامه داد: اگر خواهان عزت باشیم باید از دوگانگی پرهیز کنیم، اعتماد به پیشوا و رهبر و تبعیت محض از فرامین ولی‌امر از ویژگی‌های اساسی اهل ایمان است.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد به رهبری نظام در ردیف برترین سرمایه‌های اجتماعی است، تنها ادعا کافی نیست و ادعا کارساز هم نیست، در زمان پیامبر(ص) عده‌ای ادعا می‌کردند که با پیامبر(ص) هستند اما بعد از شهادت آن حضرت کودتا کردند.

 باید ولایتمداری در عمل ثابت شود نه با ادعا

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه ولایت‌مداری در عمل و گفتار صادقانه باید خود را نشان دهد، افزود: درود خدا بر رهبر تیزبین و هوشمند و حکیم نظام جمهوری‌اسلامی که از وقوع فتنه‌ای در آینده جلوگیری کردند و هشداری است که با فتنه و عوامل آن باید اینگونه عمل کنند.

وی ابراز داشت: زمانی که رهبری مصلحت نظام و شخص را در نظر گرفتند اینگونه ورود کردند و میبایست مسؤولان نیز همچون رهبری خود را فدای ملت و مصالح امت کنند.

وی اظهار داشت: اینگونه نیست که رهبری به نفع یک جریان کار کردند، باید راه را درست برویم و این تعبیر را نداشته باشیم.

وی حضور فرمانده کل قوا در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش بر لزوم آمادگی‌های روز‌افزون در تمام زمینه‌ها را یادآور شد و گفت: ایشان بر انتقال تجربیات دفاع‌مقدس به نیروهای جوان تأکید داشتند.

وی ادامه داد: رهبری بر استکبارستیزی و عدم تطهیر نظام سلطه و افرادی که ظالم هستند تأکید داشتند که از بزرگترین پیام های عاشورای امام‌حسین(ع) به جوامع بشری استکبارستیزی است.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: اتخاذ مواضع انقلابی رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل که دور تازه‌ای از اذعان مقامات کشور نسبت به بدعهدی به آمریکا بود را می‌ستاییم.

عاشورا یک دانشگاه همگانی است

وی بیان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن که به صورت اینترنتی در حال انجام است از ۲۵ مهرماه با حضور مأموران درب منازل انجام می‌شود که باید آمار صحیح و دقیق ارائه شود.

خطیب جمعه رفسنجان به ادامه کارشکنی آمریکا در بحران سوریه اشاره کرد و تصریح کرد: موضوع فلسطین یکی از دغدغه‌های ما است و رهبر انقلاب فرمودند: «پای مسأله فلسطین و دفاع از مظلومان عالم همیشه ایستاده‌ایم».

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها عاشورا را یک مکتب و دانشگاه بزرگ عنوان کرد و گفت: این دانشگاه به تمام اقشار و افراد اختصاص دارد.

رمضانی‌پور بیان کرد: احترام به همه شرکت‌کنندگان در مجالس عزای امام‌ حسین (ع) گذاشته شود و همه مساجد و حسینیه‌ها از کار احساسی و صرفا شور حسینی اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: ایستگاه‌های صلواتی نباید برای مردم مزاحمت ایجاد کند و نیروی انتظامی موظف شده جلوی افرادی که راه را می‌بندند، بگیرد.

رمضانی‌پور هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و اقتدار همه‌جانبه کشور را در دستان نیروی انتظامی و نظامی دانست.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، قیمت، پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :