اتباع بیگانه باید مجوز کار داشته باشند

  • شناسه خبر: 26838
اتباع بیگانه باید مجوز کار داشته باشند

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان بر ضرورت داشتن مجوز کار از سوی اتباع بیگانه تأکید کرد.

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان بر ضرورت داشتن مجوز کار  از سوی اتباع بیگانه تأکید کرد.

به گزارش”روراستی” رضا خلیلی نژاد جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان پیش از خطبه های نماز جمعه کشکوییه به مناسبت هفته ناجا با اشاره به حضور بدون مجوز اتباع بیگانه در بازار پسته رفسنجان اظهار داشت: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار اتباع بیگانه حق فعالیت در امور اقتصادی در ایران را ندارند مگر با دریافت روادید معتبر و اخذ پروانه کار از دستگاههای ذیربط.

  وی ادامه داد: طبق ماده ۱۸۱ قانون کار آن دسته از کارفرمایانی که از اتباع بیگانه غیر مجاز و یا فاقد پروانه فعالیت یا پروانه فاقد اعتبار استفاده نمایند، از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس محکوم می گردند و طبق مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از فعالیت اتباع خارجی غیر مجاز در  واحدهای صنفی و صنعتی آن دسته از کارفرمایان که از اتباع فاقد مجوز و فاقد پروانه فعالیت استفاده نمایند روزانه معادل ۵ برابر دستمزد که تقریبا ۱۳۵ هزارتومان است، جریمه محکوم می شوند.

 خلیلی نژاد ازمردم و خصوصا متصدیان واحدهای صنفی و کارفرمایان کشاورزی و صنعتی درخ واست کرد: جهت اجرای قانون و جلوگیری از برخوردهای قانونی شامل حبس و جریمه  و نیز رای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اتباع غیر مجاز در بحث امنیتی از بکار گیری این اتباع جدا خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به شعار هفته ناجا “همه با هم برای امنیت و آرامش” تصریح کرد: کرد این شعار نه برای یک روز و یک هفته بلکه نقشه راهی برای مأموریت های یک ساله پلیس است.

این مسؤول ابراز داشت:  امروز دیگر امنیت در دنیا صرفا پلیس محور و دولت محور نیست؛ بلکه امنیت پایدار زمانی محقق می شود که مردم همگام با دولتمردان و سایر دستگاهها و نهادهای سهیم پا در عرصه بگذارند و در این مهم نقش خود را به موقع ایفاء کنند و پلیس با استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود و مشارکت مردمی به عنوان اصلی ترین مؤلفه در سرمایه اجتماعی امنیت را در جامعه جاری و آرامش و آسایش را به ارمغان می آورد.

photo_2016-10-01_16-27-26photo_2016-10-01_16-27-23

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، مجوز، کار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • F

    با سلام ,هفته ناجا بر شما بزرگمردانی که رمز بقا و ثباتتان، طلب حیات طیبه در گمنامی و بی‌نشانی است واندیشه ناب خود را باعشق و ارادت مخلصانه به حضرت حق درآمیخته،بی اعتنا به رنگ و لعاب زیور دنیا، توشه‌ای معنوی نثار بازار فداکاری کرده‌ اید ؛ مبارک باد.

    علی

    مبارک بادطلوع آفتاب ایستادگى ات که مادران سرزمینت رااین چنین بردرگاه افتخار،به هلهله واداشته اى! هفته ناجابرشما سبزپوشان سبزاندیش مبارکباد

    ع

    سلام و تبریک به مناسبت هفته ناجا احسنت که به فکر امنیت شهرمان هستید