هر مأمور در رفسنجان روزانه ۴۰ خانوار را سرشماری می کند

  • شناسه خبر: 27112
هر مأمور در رفسنجان روزانه ۴۰ خانوار را سرشماری می کند

معاون فنی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمان گفت: با شروع سرشماری حضوری، از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان ماه هر مأمور به طور متوسط باید ۴۰ خانوار را روزانه سرشماری کند.

به گزارش ” روراستی ” زهرا تیموری در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن با شهرداران، دهیاران و بخشداران این شهرستان در محل فرمانداری رفسنجان افزود: ۸۵ مأمور در رفسنجان کار سرشماری را انجام می دهند.
وی بیان کرد: سهم هر مأمور، ثبت اطلاعات و آمار ۱۲۵۰ خانوار در این شهرستان است.
وی ادامه داد: سرشماری اینترنتی از سوم مهرآغاز شده و تا ۲۴ مهرماه امسال ادامه دارد هر چه مردم در ثبت نام اینترنتی حضور پر رنگی داشته باشند کار سرشماری سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.
تیموری اظهار کرد: از ۲۵ ام همین ماه سرشماری حضوری آغاز می شود و تا ۲۵ آبان ماه ادامه دارد لذا هرچه بیشتر مردم به صورت اینترنتی ثبت نام کرده باشند به نفع مأموران و خودشان است.
وی با اشاره به این که در رفسنجان هر مأمور می تواند روزانه ۴۰ خانوار را سرشماری کند افزود: از آن جایی که فصل برداشت محصول پسته است لذا برخی خانواده ها در منزل حضور ندارند و شاید یک مأمور باید بارها به این منازل مراجعه کند.
وی ادامه داد: بهتر است مردم ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند و یک کد رهگیری دریافت کنند که در مواقعی که مأمور سرشماری مراجعه می کند ارائه این کد رهگیری موجب ثبت نهایی آمار و اطلاعات خانوارها می شود و وقت کمتری می برد.
تیموری عنوان کرد: اگر خانواده ای اطلاعات خانواری خود را به صورت اینترنتی از قبل ثبت کرده باشد با ارائه کد رهگیری به مأمور شاید ۵ دقیقه وقت گیر باشد اما در غیر این صورت یک مأمور باید بیش از ۲۵ دقیقه درب منزلی جهت ثبت آمار و اطلاعات وقت صرف کند.
وی با بیان این که ثبت نام اینترنتی در شهرهای بردسیر، منوجان و قلعه گنج در صدر جدول قرار دارد اظهار داشت: در رفسنجان تنها ۳ درصد مردم ثبت نام اینترنتی خود را انجام داده اند.
معاون فنی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمان گفت: میانگین سرشماری اینترنتی برای هر شهرستانی در استان کرمان ۳۳ درصد است در صورتی که در رفسنجان ۳۰ درصد عقب هستیم و امیدواریم در روزهای باقیمانده ثبت نام اینترنتی مردم بیشتر مراجعه به اینترنت داشته باشند و در سامانه مرکز آمار اطلاعات خود را ثبت کنند.
فرماندار رفسنجان هم گفت: مردم اگر به صورت اینترنتی ثبت نام خانوار خود را انجام دهند مأمور سرشماری وقت کمی را درب منزل آنها صرف می کند و در این صورت اطلاعات تمامی خانوارها ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر ماه محرم مردم به مساجد و تکایا حضور بیشتیر دارند خاطرنشان کرد: اعضای شوراها و دهیاری ها مردم را ترغیب کنند که ثبت نام اینترنتی خود را با اینترنت رایگان انجام دهند.
وی بیان کرد: استفاده از اینترنت برای ثبت اطلاعات، رایگان است و مخابرات هزینه این ثبت نام را از مرکز آمار دریافت می کند.
وی ادامه داد: اصل بر این است که در سرشماری دقت لازم را انجام دهیم تا آمار به دقت وارد شود و این آمار و اطلاعات پایه ریزی برای ده سال آینده هر شهرستان می شود .
وی تصریح کرد: سلامت برگزاری سرشماری همانند برگزاری انتخابات باشد و سالم برگزار شود و در این زمینه مردم باید همکاری های لازم را انجام دهند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی،سرشماری،فرمانداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :