کشاورزان شیوه آبیاری سنتی را کنار بگذارند

  • شناسه خبر: 27191
کشاورزان شیوه آبیاری سنتی را کنار بگذارند

امام جمعه رفسنجان گفت: کشاورزان باید باورهای سنتی در کشاورزی را کنار گذاشته و با شیوه نوین آبیاری انجام دهند.

امام جمعه رفسنجان گفت: کشاورزان باید باورهای سنتی در کشاورزی را کنار گذاشته و با شیوه نوین آبیاری انجام دهند.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب در فرمانداری افزود: در زمینه مصرف بهینه آب باید فرهنگ‌سازی شود و آب هدفمند مصرف شود، همچنین در زمینه سموم تلاش شود واردات حذف شود و خودمان در داخل سموم باکیفیت تولید کنیم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: باتوجه به هزینه‌های بالا در تولید و برداشت محصول پسته، پول برق چاه‌موتورها و سایر هزینه‌های جانبی که کشاورز دارد، روی قیمت پسته باید کار شود و این قیمت‌ها به ضرر کشاورزان است.

وی ادامه داد: کارگروهی از اصحاب کشاورزی تشکیل شود و با بررسی در زمینه بهره‌وری بالا و افزایش تولید راه‌کارهایی ارائه شود.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: میزان آبی که امسال از زمین استحصال شد و پای درختان ریخته شد، ارزشش از مقدار محصولی که تولید کردیم، بیشتر بود و این برداشت مقرون به‌صرفه نیست.

وی افزود: کشاورزان نیز باید روش و باور سنتی در آبیاری را کنار گذاشته و به آبیاری نوین بپردازند از طرفی برخی باغ‌ها نیز بی‌خود آب واردشان می‌شود.

این مسؤول ابراز داشت: برخی چاه‌ها را باید به بخش شرب و صنعت واگذار کرد و اگر امسال بتوانیم دو تا سه حلقه چاه را به بخش صنعت بدهیم به‌ تدریج فرهنگ‌سازی می‌شود و افرادی که فکر می‌کنند، چاه‌های کشاورزی‌شان بهره‌وری و بازدهی ندارد، خودشان داوطلب شده و به این مهم دست می‌زنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، آبیاری، نوین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :