رونمایی از تمبر ثبت ملی آئین جوش زنی هرمزآباد

  • شناسه خبر: 27286
رونمایی از تمبر ثبت ملی آئین جوش زنی هرمزآباد

تمبر ثبت ملی آئین جوش زنی هرمزآباد رونمایی شد.

تمبر ثبت ملی آئین جوش زنی هرمزآباد رفسنجان رونمایی شد.

به گزارش”روراستی” باحضور امام جمعه، فرماندار و مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان و جمعی از مردم و مسؤولان، مراسم رونمایی از تمبر ثبت ملی آئین جوش زنی روستای هرمزآباد در گلزا شهدای این روستا برگزار شد.

امام جمعه رفسنجان در این مراسم با تسلیت ایام شهادت امام ‌حسین(ع) افزود: اگر امام ‌حسین(ع) در چنین روزی تسلیم می‌شدند و مسؤولیت‌پذیری را عمل نمی‌کردند، اسلام و توحید نابود می‌شد و وحدانیت خداوند در روی زمین از بین می‌رفت.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ادامه داد: ادیان یهودی و مسیحی معتقدند امام‌ حسین(ع) به آنها هم خدمت کرده‌اند و بلکه برای همه بشریت خدمت کرده‌اند، پیامبر(ص) فرمودند امام ‌حسین(ع) چراغ راه هدایت و کشتی راه نجات بشریت است.

وی تصریح کرد: سعی کنیم از کشتی امام‌ حسین(ع) پیاده نشویم و تا همیشه سوار این کشتی باشیم و همانجا بمانیم، چراکه بهترین مکان برای حفظ دینمان کشتی امام‌ حسین(ع) است، جوانان ما که این روزها با امام‌ حسین(ع) همراه بودند، این دلدادگی را تداوم بخشند.

وی افزود: عزاداری‌ها انجام شده اما بقای آن مهم است و همه باید بیشتر در صدد بقای اعمال باشیم تا جامعه عاری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) و فرزندان امام‌ حسین(ع) با آن همه عظمت که دارند ما را در مجالس خود راه دادند، ما باید خودمان جلوی همه آنچه که به دین و آرمان‌ها و ارزش‌ها لطمه می‌زند را بیگریم.

وی ادامه داد: اجازه ندهیم جلسات لهو و لعب و غنا و موسیقی در جامعه به اسم نشاط و شادی ما را به گناه بکشاند و سایر آسیب‌ها در جامعه نشر داده شود که اگر به سمت بی‌تفاوتی برویم همه این اشک‌ها و عزاداری‌ها را برباد داده‌ایم.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: در کربلا سه گروه حضور داشتند، یک گروه مسؤولیت‌پذیر بودند که به مسؤولیت‌های خود به تمامه عمل کردند، گروهی مسؤولیت‌گریز بودند که حتی شب عاشورا و روزهای تاسوعا و قبل از آن فرار کردند و از آنها سلب توفیق شد و گروه سوم آدم‌های بی‌تفاوت بودند که آنها هم مسؤولیت‌گریز بودند.

وی افزود: ما باید تعیین‌تکلیف کنیم که کجای کربلا هستیم، جزو مسؤولیت‌پذیرها و مسؤولیت‌گریزها هستیم یا بی‌تفاوتیم.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: مهمترین اصل در عزاداری‌ها این است که آیا با وظیفه خود آشنا شدیم یا خیر، جامعه حسینی و عاشورایی را باید با شعور حسینی حفظ کنیم و نباید جامعه رنگ امام‌ حسین(ع) را از دست دهد.

وی گفت: مهمترین اصل امام حسین(ع) در کربلا استکبارستیزی، منکرزدایی و منکرستیزی بود و ما نباید اجازه دهیم بیگانگان و مستکبران در کشور ما سلطه پیدا کنند، باید هیهات من‌الذله امام حسین(ع) در هر لحظه عمر ما جاری است.

رمضانی‌پور عنوان کرد: ۳۸ سال از انقلاب و نظام مقدس جمهوری‌اسلامی می‌گذرد و هنوز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شعار اول ملت ماست و این شعار باید همیشه حفظ شود تا استکبار از جامعه بشری از بین برود و نابود شود.

img_20161012_090349img_20161012_090352img_20161012_090357img_20161012_090355img_20161012_090400

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، رونمایی، از
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسینی

    سلام امیدواریم روزی را شاهد باشیم که تمبر کاروان صادقیه رفسنجان در جوار امامزاده سیدجلال الدین اشرف رونمایی شود.