دولت با اقدام عملی معیشت مردم را درست کند

  • شناسه خبر: 27331
دولت با اقدام عملی معیشت مردم را درست کند

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید عوض شود، گفت: با یک اقدام عملی معیشت مردم روبراه شود.

به گزارش “روراستی” حجت‌الاسلام  رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ محرم ۹۵ با تسلیت شهادت امام‌ سجاد (ع) و ایام محرم‌الحرام اظهار داشت: خداوند در کمین ظالمان است و انسان‌های ظالم خیال نکنند، کاری انجام داده‌اند تمام شده و رفته است.

وی بیان داشت: در آیه ۱۴ سوره مبارکه فجر مرصاد به معنی کمین‌گاه است و اشاره دارد، همه در قبضه قدرت ذات خداوند هستند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: امام ‌علی (ع) می‌فرمایند «خداوند توانایی دارد که کیفر گناه‌کاران را به آنها بدهد»، اصحاب ابن‌سعد بعد از شهادت امام ‌حسین (ع) عقوبت‌شان شروع شد و عقوبت اخروی‌شان را هم در عالم قبر و برزخ می‌بینند تا اینکه در دادگاه عدل الهی محاکمه و برای ابد در قعر جهنم وارد شوند.

رمضانی‌پور ادامه داد: حتی کسانی که شمشیر و نیزه‌هایی هم به دست نگرفتند، آنها هم عذاب می‌شوند و این واقعیت تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: باید مواظب باشیم به وادی ستم قدم نگذاریم همه بدانیم، خلاف هیچگاه پنهان نمی‌ماند و نمی‌توان با پوشش‌ دادن بر آن همه را بی‌اطلاع خواند.

رمضانی‌پور پل اول صراط را پل امانت و درستکاری دانست و ادامه داد: پل دوم صراط پل نماز است  و پدران و مادران باید فرزندان خود را به نماز وادار کنند و اصول و فروع احکام را به فرزندان خود یاد دهند.

وی اضافه کرد: پل سوم صراط عدل پروردگار است که اگر از پل اول و دوم عبور کردیم تازه به محکمه خدا می‌رسیم که اگر در دنیا به اندازه سر مویی به کسی ظلمی نکرده باشیم از پل سوم به سلامت می‌توانیم، عبور کنیم.

عظمت انقلاب اسلامی بهای خون شهداست

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: امام‌ علی (ع) می‌فرمایند «اگر خداوند ظالم را مهلت دهد، اینگونه نیست که نخواهد به ظلم او رسیدگی کند، هرگز مجازات او از بین نمی‌رود او بر سر راه کمین ستمگران خواهد بود و خداوند هر زمان بخواهد گلوی ستمگران را فشار می‌دهد».

وی ابراز داشت: بعضی از ظلم‌ها در عالم دیگر رسیدگی می‌شود و آن جا ظرفیت بالاتری وجود دارد که عقوبت شوند، بعضی مجرمان و خیانت‌کاران در دنیا عقوبت می‌شوند، صدام صدها هزار انسان را به کشتن داد و صدها هزار میلیارد دلار به کشور خود و ما وارد کرد و آخرش در دنیا محاکمه شد و در آخرت هم به عقوبت می‌رسد.

‌وی عظمت انقلاب‌اسلامی را بهای خون شهدا دانست و افزود: در این زمان که نام مقدس امام حسین (ع) بر جامعه حکومت می‌کند، بهای خون مطهر امام‌ حسین (ع) و شهداست.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از خطبه‌ها با قدردانی از هیأت‌های عزاداری خاطرنشان کرد: از همه کسانی که در این دهه تلاش کردند که نظم و انضباط برقرار شود و دهه برگزار شود، تشکر می‌کنم که اقامه عزای امام‌ حسین (ع) را به‌ خوبی برگزار کردیم.

وی ابراز داشت: خوب بود، اجتماع بزرگ عاشورایی در شهر داشتیم که در یک مکان بزرگی انجام می‌شد و باید برنامه‌ریزی شود که سال‌های آینده محقق و از این اجتماعات بزرگ بیشتر استفاده شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب در سال‌های مختلف در مواضع و مواقع مختلف عنوان کرد: ایشان نصایح و ملاحظات را داشتند و به بعضی‌ها محبت کردند، اما دریغ از یک ذره محبت از طرف آنها.

وی ادامه داد: کسانی که به آمریکا دل می‌بندند و بوق تبلیغاتی صهیونیست‌ها می‌شوند، باید هوشیار باشیم که رهبری فرمودند «روحیه انقلابی خود را حفظ کنید و انقلابی بمانید»، اهمیت دارد.

رمضانی‌پور با بیان اینکه جریان‌سازی بعد از واقعه عاشورا توسط امام‌ سجاد (ع) خیلی مهم‌تر از اصل انقلاب و نهضت امام‌ حسین (ع) بود، تصریح کرد: امام‌ سجاد (ع) و حضرت زینب (س) کاری کردند که انقلاب از کربلا جوشش کرد و سرازیر شد به تمام جهان بشریت و امروز گسترش آن در تمام عالم بشریت صورت گرفته است.

وی بیان کرد: وظیفه ما بعد از واقعه عاشورا تنها پرداختن به شور حسینی در چند روز نیست، بلکه فرهنگ عاشورا، پیام و درس و عبرت‌های عاشورا را باید پاس بداریم و گسترش دهیم.

رمضانی‌پور اذعان کرد: آن گونه که باید در متون درسی دانشگاهی نسبت به فرهنگ عاشورایی توجه نشده و وزارت علوم چندان توجهی به این مهم نکرده است.

در جامعه نباید شاهد ولنگاری فرهنگی باشیم

وی افزود: تخصص منهای دانستن ارزش‌ها در جامعه چه ارزشی دارد، باید کارکرد خود را بالا ببریم هم حوزه‌ها هم دانشگاه و هم مدارس در این زمینه کارکرد خود را بالا ببرند.

امام جمع رفسنجان تصریح کرد: در جامعه نباید شاهد ولنگاری فرهنگی باشیم و با بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم و همه جامعه دچار بیماری لاعلاج و منشأ فساد باشند و حتی برخی مسؤولان فرهنگی به ولنگاری تحت کار قانونی دامن می‌زنند.

وی گفت: یک کار نشاط‌آور برای جامعه را باید بررسی کرد که آیا این کار بدون حاشیه بوده یا خیر، چرا نباید از امام‌ حسین (ع) شرم کنیم، ضرورت دارد، نهضت حسینی زنده نگه داشته شود.

رمضانی‌پور از مطالبات رهبر انقلاب مقابله با ولنگاری فرهنگی دانست و افزود: ایشان نسبت به معیشت مردم هم دغدغه‌مند هستند و ضرورت دارد با اقدام عملی نه آمار ارائه کردن در این زمینه کار شود.

تیم اقتصادی دولت ناکارآمد است، این تیم در یک سال باقیمانده عمر دولت باید عوض شود

وی عنوان کرد: آمار خود را سر سفره مردم نشان نمی‌دهد، عدم توجه و کار سبب این اوضاع معیشت جامعه می‌شود بعد از سه‌ سال رکود در حد اعلا است و در این شرایط کاهش تورم چه ارزشی دارد.

وی تأکید کرد: دولت در یک سال باقیمانده تیم اقتصادی و فکر اقتصادی را عوض کند، این تیم باری برای این دولت بر نخواهند داشت، چراکه در این سه سال نتوانستند، کاری کنند.

رمضانی‌پور متذکر شد: ائمه جمعه وظیفه دارند، کوتاهی‌ها را تذکر دهند، اینگونه نیست که ما به دولت توهین کنیم، بلکه ما حامی دولت هستیم و می‌خواهیم دولت معیشت مردم را روبه‌راه کند و خواستار موفقیت دولت‌ها هستیم.

وی تذکر داد: امروز بانک‌ها هم به جان مردم افتادند، قبوض برق، آب و گاز سرسام‌آور است و آدم‌هایی به عنوان شرکت‌های خصوصی برای قطع آب، برق و گاز مردم گماشته شدند، نرخ‌های قبوض بالا رفته، اما مردم از طرفداری نظام و انقلاب دست برنداشته‌اند، اما سوء مدیریتی که وجود دارد را می‌بینند.

امام جمعه رفسنجان به معضل بیکاری اشاره و عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ هزار نفر بر بیکاران جامعه افزوده شده در این سال‌ها و این ارمغان کدام سیاست است که در جامعه به‌ وجود آمده است.

وی خطر نفوذ و به‌کارگیری بعضی افراد دو تابعیتی را تذکر داد و افزود: این افراد بر مناصب کلیدی بر مسند هستند و این خطر است.

رمضانی‌پور با گرامیداشت یاد و نام آیت‌الله اشرفی‌ اصفهانی، مهدوی‌کنی و سالگرد واقعه آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان را نیز گرامی داشت.

وی روز جهانی استاندارد را گرامی داشت و در بیان داشت: در اسلام توصیه به این داریم که هر محصولی که تولید می‌شود، باید بی‌نقص، منظم و حساب‌شده باشد.

وی به تحولات منطقه و جنایات سعودی‌ها در یمن اشاره کرد و پیشروی‌های رزمندگان در سوریه را یادآور شد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دولت، مردم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :