یادواره شهدای کوی شهید جهاندیده رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 27337
یادواره شهدای کوی شهید جهاندیده رفسنجان برگزار شد

با حضور نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، یازدهمین یادواره شهدای کوی شهید جهاندیده رفسنجان برگزار شد.

با حضور نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، یازدهمین یادواره شهدای کوی شهید جهاندیده رفسنجان برگزار شد.

به گزارش”روراستی” با حضور پرشور مردم و مسؤولان و خانواده شهدا، جمعه شب یازدهمین یادواره شهدای کوی شهید جهاندیده رفسنجان در تکیه حضرت رقیه(س) بلوار جمهوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این مجلس یاد شهدا را گرامی داشت و اظهار کرد: نعمت برگزاری یادواره شهدا نعمت بزرگی است.

وی بیان داشت: کسانی که یادواره شهدا را برگزا می‌کنند شامل لطف و رحمت خداوند می‌شوند که هم به فکر برگزاری این مجالس هستند و هم در برگزاری آن همت و زمان صرف می‌کنند.

نماینده مردم رمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این یادواره‌ها مایه تسلی خاطر خانواده شهدا می‌شود و این برگزاری حاکی از نظر رحمت خداوند به ماست.

وی با اشاره به اینکه شهدا جان خود را برای خدا تقدیم کردند، خاطرنشان کرد: شهدا راه امام‌حسین(ع) را طی کردند و نه در شعار و زبان بلکه در عمل این مهم را به اثبات رساندند.

علیمرادی ابراز داشت: باید قدرشناس باشیم که خداوند به ما اینگونه نظر دارد و تا جان ما با این مجالس پیوند دارد معلوم می‌شود لطف خداوند برای ما هست، اما اگر کار ما به جایی رسید که نسبت به شهدا و راهشان بی‌تفاوت بودیم از نظر خداوند محروم هستیم.

وی بیان کرد: کسانی که در معادلات علمکردی خود برای شهدا نقشی قائل نیستند، اینها باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: هیچکس حق ندارد نسبت به راهی که امام‌حسین(ع) نسبت به شهدا گذاشته و خانواده شهدا عزیزانشان را در این راه داده‌اند بی‌تفاوت باشد، اگر مسؤولی نسبت به این ارزش‌ها بی‌تفاوتی کرد، همه وظیفه دارند امر به معروف و نهی‌ از منکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: اول مدافع خون شهیدان خداست، پس شهیدان زنده‌اند و در آیات الهی آمده است که شهیدان زنده‌اند و ما را می‌بینند و شهود ملکوتی دارند.

وی با اشاره به اینکه راه امام و شهدا راه هدایت است و خوفی در آن نیست، ولو اینکه بیگانه هم رعد و برقی بزند و استکبار ترسی ایجاد کند، تصریح کرد: شهدا از جوانی که حافظ دین خود است خشنود هستند.

علیمرادی ملت ایران را ملت جهاد و شهادت دانست و افزود: نباید برای به دست آوردن قدرت و متاع دنیا پا روی آرمان‌های شهدا گذاشت.

وی درباره چگونگی رسیدن شهدا به این مقام، توضیح داد: شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند و بین شهید و خدا جدایی نیست.

علیمرادی ابراز داشت: اگر همه افراد و جوانان و مسؤولان به همه گناهان نه بگویند به مقام شهدا نزدیک می‌شود، اما آنچه که شهیدان را به این مقام رسانده، مجلس اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با اشاره به زیارت عاشورا تصریح کرد: زیارت عاشورا اساس‌نامه ادامه راه امام‌حسین(ع) است، اولین گام در راه سیدالشهدا این است که خود را همواره در محضر آن حضرت ببینیم.

وی ادامه داد: کسی که خود را در محضر امام ‌حسین(ع) ببیند گرفتار انحراف سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و … نمی‌شود که اگر این انحرافات ایجاد شد، بدانیم که بین او و امام‌ حسین(ع) جدایی افتاده است.

علیمرادی بیان داشت: کسی که خون سیدالشهدا (ع) را در رگ خود دید، شعار «هیهات منا الذله» را در جان خود می‌گذارد و همه روح و جان خود را با این شعار سیراب می‌کند.

وی تصریح کرد: امام راحل(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند و این به شرطی است که ما خود را در محضر امام‌ حسین(ع) ببینیم.

علیمرادی قدم دوم در راه سیدالشهدا (ع) را عزادار آن حضرت بودن دانست و این مهم را هم در ظاهر و هم در باطن عنوان کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان تصریح کرد: نسبت به امام ‌حسین(ع) باید رابطه‌مان را تعریف کنیم «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» بیانگر این امر است و شهدا این حرف را زدند و به آن عمل کردند.

برچسب ها:
رفسنجان،روراستی، یادواره، شهدا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :