تشکیل سازمان مردم نهاد ترویج استاندارد در رفسنجان

  • شناسه خبر: 27448
تشکیل سازمان مردم نهاد ترویج استاندارد در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: اداره استاندارد جدای از فعالیت‎هایی که دارد، باید در تشکیل نهاد مردمی برای ترویج استاندارد تلاش کند و سازمانی مردم‎نهاد تشکیل شود.

به گزارش”روراستی” به مناسبت هفته استاندارد رئیس اداره استاندارد و کارکنان این اداره به همراه تعدادی از مسؤولان آزمایشگاه همکار استاندارد با فرماندار دیدار کردند.

ملانوری در این جلسه  با اشاره به اینکه تولید باید به سمت افزایش کیفیت برود تا قدرت رقابت‎پذیری افزایش یابد، عنوان کرد: تلاش بر بالا بردن ارزش افزوده محصول نیز رقابت را افزایش می‎دهد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: رفسنجان ۳۲ هزار تن پسته باکیفیت تولید کرده که گرچه کاهش تولید محصول داشتیم، اما کیفیت آن خوب است و باید ارزش افزوده از این محصول ایجاد شود.

ویتاکید کرد: کیفیت اگر با دانش همراه باشد، هزینه‎ها کاهش و درآمد افزایش می‎یابد.

ملانوری از مصرف ۸۰۰ تن سم در سال ۹۳ و ۶۰۰ تن طی سال گذشته برای باغ‎های پسته خبر داد و اضافه کرد: باید دید چه میزان از این سموم در کیفیت محصول تأثیر داشته و استاندارد بودن آن امری مهم است.

وی ابراز داشت: سرآمد تمام اداره‎ها، نهادها و ارگان‎ها اداره استاندارد است و هرجا کاری صورت می‎گیرد، باید نمره قبولی از استاندارد بگیرد.

ملانوری خاطرنشان کرد: اداره استاندارد جدای از فعالیت‎هایی که دارد، باید در تشکیل نهاد مردمی برای ترویج استاندارد تلاش کند و سازمانی مردم‎نهاد تشکیل شود.

فرماندار رفسنجان متذکر شد: استانداردسازی اداره‎ها باید مدنظر قرار گیرد و هم از نظر ساختار فیزیکی و هم امکانات و نیروی انسانی از سوی اداره استاندارد بررسی شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، تشکیل، سازمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :