نه استان و نه کشور برای پسته کار نکردند

  • شناسه خبر: 27533
نه استان و نه کشور برای پسته کار نکردند

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه نه استان و نه کشور برای ما کاری انجام ندادند، گفت: مسؤولان در برابر چندین استان که پسته تولید می‌کنند مسؤولیتی ندارند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه نه استان و نه کشور برای ما کاری انجام ندادند، گفت: مسؤولان در برابر چندین استان که پسته تولید می‌کنند مسؤولیتی ندارند.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در خطبه های نمازجمعه ۳۰ مهر ماه ۹۵ افزود: انسان از فراوانی نعمت نباید مغرور شود، نعمت و سلب نعمت امتحان است که خداوند به‌ وسیله آن انسان را امتحان می‌کند که نباید در این امتحانات مردود شویم.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: بلاها و گرفتاری‌ها هم نباید مایه ناامیدی انسان شود، و خیال نکند خداوند بنده‌اش را فراموش کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث پسته نه استان و نه کشور کاری برای ما انجام ندادند و کشاورز رنج کشیده سختی می‌کشد، دولت اصلا مسؤولیتی در برابر چندین استان که پسته کاشته می‌شود، ندارد.

رمضانی‌پور گفت: سوءمدیریت گذشته امروز ما را به اینجا کشانده، چرا ما یک شرکت قوی نداریم که بتواند قدرت خرید داشته باشد چرا دید تنگ و انحصار باید در یک شهر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ماه مهر تمام شد عمده کشاورزان پسته‌هایشان را فروخته‌اند، اگر هم تا چند ماه دیگر فکری برای پسته شود، این چه فایده‌ای برای کشاورز دارد.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: بانک‌ها سود کلان از وام‌ها می‌گیرند و کشاورزان با این وام‌ها به سختی و گرفتاری دچار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید دلسوزانه کاری انجام دهند، تصریح کرد: خدمتگزاری که صادق و دلسوز نیست لعن و نفرین مردم بر او خواهد بود، کسانی که عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند مردم آنها را لعن و نفرین می‌کنند.

امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت سالگرد حاج‌مصطفی خمینی اول آبان ۵۶ که سرآغاز انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: ۱۹ دی در قم انقلاب جرقه خورد و شهر به شهر گسترش پیدا کرد و  رفسنجان جزو شهرهای انقلابی اولیه در کشور بود.
وی اظهار کرد: شهادت روحانی حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده که از ممتازان حوزه علمیه قم بود را تسلیت می‌گوییم.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: کسانی که دنبال ولنگاری‌هایی در جامعه هستند و کارهای ضاله و باطل در جامعه را دوست دارند، این شهادت‌ها را ببینند رسانه‌ای که اگر یک کلمه از کنسرت موسیقی را بفهمند بلافاصله موضع می‌گیرد و آن را قانونی می‌پندارد، چشمانش را باز کند ببیند یک شهید مدافع حرم بیش از ده‌هزار نفر در تشییع‌جنازه‌اش شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها باید پخش شود، تشییع یک آزاده و جانباز را ببینید و این ارزش‌ها را ببینید با این حرف‌های شما مردم از انقلاب و کارهای ارزشی دور نخواهند شد، شما راهبردی نخواهید داشت تا زمانی که روحیه جهادی و شهیدپروری هست کسانی که دنبال ولنگاری هستند جایی ندارند که البته صبر بچه حزب‌اللهی‌ها زیاد است که اگر این صبر تمام شود شماها در صفحه روزگار وجود ندارید.

رمضانی‌پور از تأسیس سازمان‌ملل یاد کرد و گفت: سازمان‌ملل این روزها در خدمت آمریکا و نوچه‌های اوست، سازمان‌ملل زمانی که بیش از هزار کودک در یمن را به خاک کشاندند، دم نزد.

وی ابراز داشت: پول‌های حرام در شکم خود می‌کنند اما حاضر نیستند از ملت‌ها دفاع کنند و جنایات ضدحقوق‌بشری در بحرین را ببینند و جلوی آن را بگیرند، آمریکا در موصل جز حمایت از جنایتکاران کاری نمی‌کند.

وی موضوع صادرات را امری دارای جنبه ترغیبی و تشویقی دانست و افزود: زمینه صادرات باید فراهم شود نه اینکه کالایی را صادر کنیم به‌جای آن کالای کم‌ارزش و بی‌ارزش وارد کنیم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: آب کشاورزی موضوع بسیار مهمی است که همه مردم شهرستان از خطرات پیش رو باید مطلع شوند، ما باید بدانیم چه میزان حق برداشت داشتیم و آیا برای نسل‌های بعدی هم فکری کردیم، لذا باید با کارشناسان امر همراهی و همکاری کرد.

وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت به ائمه جمعه سراسر کشور اهانت کرده و گاهی حرف‌های بیجا و بی‌ربط می‌زند، بیان کرد: اما یادش رفته همکاری‌های مجدانه نماز

جمعه در سراسر کشور در مورد طرح تحول نظام سلامت که در موفقیتشان اثرگذار بود.
رمضانی‌پور متذکر شد: ما این تریبون را در اختیار دانشگاه‌ علوم‌پزشکی و کارکنان آنها قرار دادیم چرا وزیر باید به خودش اجازه دهد در حریم دیگران وارد شود.

وی تصریح کرد: بهتر است به حقوق‌های کلانی که  شما برای اطبا درست کردید جوابگو باشید آن را که نایب رئیس مجلس رسما اعلام کرد که حقوق‌های بالای ۱۹۰ میلیون‌تومان را برخی اطبا دریافت می‌کنند، به هرحال امیدواریم عذرخواهی شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، برای، کاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :