تخریب مجدد زیستگاه حیات وحش منصور آباد توسط شرکت انتقال آب خلیج فارس

  • شناسه خبر: 27538
تخریب مجدد زیستگاه حیات وحش منصور آباد توسط شرکت انتقال آب خلیج فارس

مدیرعامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان از تخریب مجدد زیستگاه حیات وحش منصور آباد توسط شرکت انتقال آب خلیج فارس خبرداد.

مدیرعامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان از تخریب مجدد زیستگاه حیات وحش منصور آباد توسط شرکت انتقال آب خلیج فارس خبرداد.

به گزارش”روراستی” فرزاد مهدوی در این رابطه افزود: امروز پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۲۹ در منطقه قرق حیات وحش  منصورآباد رفسنجان مشاهده شد که شرکت انتقال آب خلیج فارس علی رغم مذاکرات متعدد مبنی بر اصلاح مسیر جهت جلوگیری از تخریب زیستگاه حیات وحش منطقه و بدون داشتن ارزیابی زیست محیطی مجددا شروع به کار نموده است.

وی یادآور شد: قبلا در اردیبهشت ماه سال جاری نیز این شرکت در منطقه نامبرده شروع به کار کرده بوده که با دخالت مدیرکل محیط زیست استان کرمان کار آنها متوقف شد.

مدیرعامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان ادامه داد: منطقه منصورآباد رفسنجان به مدت ۸ سال تحت حمایت و حفاظت سازمان مردم نهاد دوستداران طبیعت رفسنجان بوده که حاصل آن افزایش چشمگیر جمعیت های حیات وحش در این منطقه ۱۲۶۰۰۰هکتاری بوده که با صرف هزینه های مادی و معنوی تعداد زیادی از شهروندان حاصل گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: مشخص نیست چگونه یک شرکت قادر می شود بدون در نظر گرفتن مصالح زیست محیطی و دستاوردهای مردمی در زمینه محیط زیست و قبل از گرفتن ارزیابی زیست محیطی که لازمه اجرای هرگونه طرح ملی یا غیر ملی است،  اقدام به تخریب بخش وسیعی از  یک زیستگاه نموده و به هیچ کس پاسخگو نباشد.

مهدوی متذکر شد: خواسته انجمن مردم نهاد دوستداران طبیعت رفسنجان فقط اصلاح بخش کوچکی از مسیر نامبرده است تا خسارت وارد شده به این زیستگاه به حداقل برسد که متاسفانه با مخالفت مدیران این شرکت مواجه شده است.

dsc00787-768x576

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، تخریب، زیستگاه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :