ضرورت استقرار گمرک در شهر رفسنجان

  • شناسه خبر: 27773
ضرورت استقرار گمرک در شهر رفسنجان

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان گفت: منطقه ویژه اقتصادی نیاز به گمرک دارد اما گمرک رفسنجان باید در شهر که متقاضیان زیادی دارد، خدمات‌دهی کند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان گفت: منطقه ویژه اقتصادی نیاز به گمرک دارد، اما گمرک رفسنجان باید در شهر که  متقاضیان زیادی دارد، خدمات‌دهی کند.

به گزارش”روراستی” مسعود رشیدی‌نژاد در جلسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این شهر که با موضوع مشکلات اتاق بازرگانی رفسنجان برگزار شد، افزود: بهبود فضای کسب و کار، وظیفه قانونی این اتاق بوده که هنوز آیین‌نامه اجرایی آن تصویب نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید در روند کار صنعت‌گر یا صادرکننده و تولیدکننده و کشاورزی تسهیل‌گری کنیم، تصریح کرد: در این زمینه کمیسیون‌های متناظر با فعالیت‌های غالب در استان را تشکیل دادیم.

رشیدی‌نژاد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل تمام کسانی که در فضای کسب و کار تلاش می‌کنند، مالیات، بیمه و کار است که همه با آن درگیر هستند، بدین منظور ترکیبی از بخش خصوصی و مدیران دولتی در کمیسیون متناظر تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی نقش مهمی دارند، تصریح کرد: در رفسنجان عملکرد اتاق بازرگانی ساختارمند است.

دبیرکل اتاق بازرگانی استان کرمان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی نقطه قوت بزرگی دارد که در ایران از آن کمتر استفاده شده و این نقطه قوت مرکز داوری است که با توانمندی قوی که دارد می‌تواند در اختلافات تجاری و کسب و کار ورود کند.

وی ادامه داد: با حضور در دادگستری کرمان قرار شد دادگاه ویژه تجارت در کرمان راه‌اندازی شود تا اختلافات تجاری و کسب و کار در صف سایر پرونده‌ها قرار نگیرد، همچنین در بخش بیمه، بانک و مالیات اتاق باید از افراد توانمند استفاده شود.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در استان توانسته خود را به اثبات برساند، خاطرنشان کرد: تقریباً در تمام تصمیمات اقتصادی، استاندار از اتاق بازرگانی مشورت می‌گیرد.

وی در ادامه از پیگیری مشکل گمرک رفسنجان گفت و متذکر شد: منطقه ویژه اقتصادی نیاز به گمرک دارد اما گمرک رفسنجان باید در شهر به متقاضیان سرویس دهد.

رشیدی‌نژاد به مشکل بازار پسته اشاره کرد و با بیان اینکه امسال آمریکا ۴۰۰ هزار تن پسته تولید کرده و بازارها در اختیار این کشور است، گفت: ایران به دلیل عدم دسترسی بین‌المللی به بازارها در زمینه بازار خارجی پسته با مشکل مواجه شده است.

وی متذکر شد: هر محصولی که وارد رقابت جهانی می شود باید در بازار داخل در مورد آن اتفاق‌نظر وجود داشته باشد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، گمرک، شهر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :