برخی دلالان آبروی صادرکنندگان را بردند

  • شناسه خبر: 27826
برخی دلالان آبروی صادرکنندگان را بردند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلالان صادراتی را برای منافع شخصی خود انجام دادند و آبروی صادرات را بردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلالان صادراتی را برای منافع شخصی خود انجام دادند و آبروی صادرات را بردند.

به گزارش”روراستی” محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در جلسه قیمت‌گذاری پسته در رفسنجان افزود: رویکرد و نگاه جدیدی باید به پسته به عنوان یکی از کالاهای مهم در صادرات غیرنفتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نگاه در گذشته که به هر شکل تولید و صادرات انجام می‌شد، تمام شده، اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فقط استان کرمان تولید پسته داشت، بعد یزد، خراسان جنوبی و اکنون در کشور ۱۷ استان پسته تولید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب آمریکا، امارات، چین و ترکیه وارد پسته تولید نشده بودند، امروز آمریکا حجم تولیدش را چندین برابر کرده و با توجه به این مشکلات و مسائل انتظار می‌رود، ادبیات و نگاه تخصصی در این حوزه جایگزین رویکرد سنتی شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: سه وزارتخانه مهم در این حوزه نقش دارند، وزارت صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و اقتصاد دارایی که اقداماتی مرتبط با پشتیبانی مالی از پسته انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: دلالان صادراتی را برای منافع شخصی خود انجام دادند و آبروی صادرات را بردند و اقداماتی در حوزه مسائل پشتیبانی در این صنعت باید انجام شود تا کی باید موضوع آفلاتوکسین رفع شود، سال‌هاست پول می‌گذاریم، اما خروجی نداریم و امروز همه پای کار آمدند.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برای حمایت از اقتصاد استان کرمان که محصول پسته آن رتبه دوم صادرات غیرنفتی را دارد، باید اقداماتی انجام و بهره‌وری را بالا ببریم و امروز ظرفیت تولید در هکتار یک‌پنجم در مقایسه با جهان است.

وی تصریح کرد: ارزش بهره‌وری در تولید و اقتصاد نخستین موضوع است و انسجام و صادرات محصول نکته دیگری است که طی سه‌چهار سال اخیر تحریم‌ها اثر گذاشت و اکنون بخشی از آن محدودیت‌ها برطرف و تسهیل امور نسبت به گذشته به مراتب بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: دوسه کار پیشنهاد دادیم، راه‌اندازی بورس پسته در استان کرمان، قیمت واقعی پسته وقتی شفاف شود، اقدامات مربوط به قراردادها در بورس فعال می‌شود.

وی ادامه داد: اقدامات بعدی در حوزه‌های مختلف در دستور کار است و امیدواریم این وحدت و همدلی کمک کند ما هم در کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش می‌کنیم، موضوع اقتصاد پسته را به جد پیگیری ‌کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای وام‌های بخش کشاورزی در اصلاحیه قانون بودجه ۹۵ پیشنهادی به کمیسوین دادیم در صحن علنی تصویب شد که بخشودگی سود و جرائم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان انجام شود.

وی عنوان کرد: مبلغی در مرحله اول دیده شده تا در ساماندهی بازار ارز، اجرای ماده ۴۶ قانون تولید و در کنار آن بخشودگی ذکر شده، هزینه شود و اگر دولت در مورد این موضوع عددی نگذارد، اصلاحیه بعدی را اعلام می‌کنیم و در روزهای آینده خبرهای خوبی اعلام می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دلالان، صادرکنندگان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :