مشکلاتمان با سازش با دشمن برطرف نمی‌شود

  • شناسه خبر: 28034
مشکلاتمان با سازش با دشمن برطرف نمی‌شود

امام جمعه رفسنجان گفت: دشمن می‌خواهد ولایت‌فقیه در جامعه ما نباشد، امروز مسأله خطوط سیاسی، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب دیگر معنا ندارد و نباید دنبال اینگونه قضایا باشیم، کشور ما تحت یک حزب واحد و آن هم حزب‌الله است.

امام جمعه رفسنجان گفت: دشمن می‌خواهد ولایت‌فقیه در جامعه ما نباشد، امروز مسأله خطوط سیاسی، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب دیگر معنا ندارد و نباید دنبال اینگونه قضایا باشیم، کشور ما تحت یک حزب واحد و آن هم حزب‌الله است.

به گزارش”روراستی” صبح امروز با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر رفسنجان رزمایش یاوران انقلاب اسلامی در محل اردوگاه شهید میرافضلی در جاده رفسنجان ـ انار برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان در این رزمایش افزود: این رزمایش‌ها برکات زیادی برای جمهوری اسلامی به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: آیا در اسلام معیاری برای رابطه با دشمن برای ما مشخص شده است، این موضوع در طول تاریخ اسلام مورد نزاع بوده و برخی دست به این ارتباط می‌زدند و پیامدهای ناگوار آن دامنگیر مسلمانان می‌شد.

امام جمعه رفسنجان اضافه کرد: آیه ۸۲ سوره مائده تأکید بر این دارد که باید توجه داشته باشیم نقشه و فکر دشمن چیست و نقشه‌های راهی که برای اغفال مسلمانان می‌کشند چگونه است، باید از نیات و عملکردهای دشمن مطلع باشیم.

وی بیان کرد: خوی استکباری در ذات دشمنان نهادینه شده تا به عنوان مستکبران عالم بر ملت‌ها به ‌ویژه مسلمانان استیلا پیدا کنند، آن زمان عده‌ای از مسلمانان از سر ضعف دست به برخی ارتباطات با دشمنان می‌زدند و عده‌ای نفوذی عامل دشمن در بدنه مسلمانان بودند، امروز هم دشمن به دنبال همین قضیه است.

رمضانی‌پور تأکید کرد: اولین قسم از دشمن، شیطان است و او از قدرتمندترین دشمنان انسان به ‌شمار می‌رود و در آیه ۵ سوره یوسف(ع) به آن اشاره دارد، همچنین امام‌علی(ع) فرمودند « شیطان قصد دارد پیوندها و گره‌های جان شما که با دین بستید باز کند و با باز شدن هر گره‌ای انسان از دین خدا و فطرت الهی خویش جدا می‌‌شود تا جایی که رابطه هر انسانی که با دین الهی وصل شده، توسط شیطان قطع شود».

وی تشریح کرد: کافران، دومین گروه دشمنان هستند که خدا دستور می‌دهد از آنها تبعیت نکنید و به آنها دلخوش نباشید و جهاد کبیر با آنها داشته باشید.

رمضانی‌پور عنوان کرد: دشمن از راه علمی، سیاسی و اقتصادی و … نفوذ می‌کند و باید مراقب این نفوذ باشیم، کافران در گرداب خطا غرق شده‌اند؛ کارهایشان برای جلوه در برابر مردم سرابی است که آن را آب می‌پندارند و هرگز خیرخواه اهل حق نبوده‌اند.

وی متذکر شد: کافران تلاش می‌کنند اهل حق را از حق روی گردان کنند و اینها سخن قرآن است.

امام جمعه رفسنجان، منافقان را گروه سوم دشمنان دانست که خداوند آنها را نفرین کرده و دستور پرهیز از آنها داده است که با خدعه و در لباس دوست و با باطن پلید در بین مسلمانان همچون شجره خبیثه ملعون آل‌سعود هستند که راه ابوسفیان، معاویه و یزدیان را طی کرده و علیه بشریت جنایت می‌کنند.

امام جمعه رفسنجان، یهودیان و مشرکان را قسم چهارم و پنجم دشمنان دانست و افزود: مستکبران، ششمین دشمنان ما هستند چراکه آنها سلطه‌جو هستند و خود را بر سایر ملت‌ها برتر و بزرگتر می‌دانند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم با دشمنی که در صلح با ماست و کافر است، ارتباط داشته باشیم، باید با اصولی ارتباط داشته باشیم که هوشمندانه عمل شود، اصول عبارت از ایمان به هدف و کوتاه نیامدن از هدف، دوست نداشتن دشمن، نترسیدن از قطع ارتباط با کفار است.

رمضانی‌پور تشریح کرد: اینگونه نیست که با دشمن اگر سازش کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد، نه آقا و خانم که این حرف‌ها را می‌زنید، اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه ما اگر در برجام به همه تعهداتمان عمل کردیم ناشی از عادت ما مسلمانان و شیعیان است، افزود: در زمان امام‌علی(ع) هم این وفاداری‌ها وجود داشت، اما دشمن بدعهدی می‌کرد.

امام جمعه رفسنجان توضیح داد: سازش‌ناپذیری با دشمن امری مهم است، دشمن می‌خواهد با ایمان ما ضدیت کند و ما با خدا قطع ارتباط داشته باشیم و فتنه و فساد در جامعه ما ایجاد شود.

رمضانی‌پور تأکید کرد: دشمن از انتخابات ما سوءاستفاده می‌کند، بنابراین در انتخابات سال ۹۶ خیلی باید هوشمند باشیم و جامعه را دچار دوقطبی نکنیم.

وی یادآور شد: دشمن می‌خواهد ولایت‌فقیه در جامعه ما نباشد، امروز مسأله خطوط سیاسی، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب دیگر معنا ندارد و نباید دنبال اینگونه قضایا باشیم، کشور ما تحت یک حزب واحد و آن هم حزب‌الله است.

رمضانی‌پور افزود: افرادی که انقلابی نیستند را به عنوان ضدانقلاب تلقی نکنیم، این نوع آدم‌ها که بی‌تفاوت هستند باید هدایت و به جمع انقلابیون گرایش داده شوند، اما کسانی که توطئه‌چین و معاند هستند، نظام قدرت دارد که با آنها برخورد کند.

وی تأکید کرد: قدرت جذب بسیج باید بالا باشد و حلقه‌های صالحین کارکردهای زیادی دارد که اینگونه کارها باید تداوم داشته باشد و تحت عناوین متعدد افراد را جذب ولایت و انقلاب اسلامی کنیم.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۴۰ کشور همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار کردند و این حقانیت و مظلومیت سیدالشهدا(ع) بود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، دشمن، ولایت فقیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :