معاونان پرورشی مدارس در جذب دانش آموزان به نماز تلاش کنند

  • شناسه خبر: 28140
معاونان پرورشی مدارس در جذب دانش آموزان به نماز تلاش کنند

استاندار کرمان گفت: معاونان پرورشی مدارس بخشی از وظایفشان در مورد نماز است که باید در این زمینه روش‌هایی استفاده کنند که سبب جذب دانش‌آموزان شود.

 استاندار کرمان گفت: معاونان پرورشی مدارس بخشی از وظایفشان در مورد نماز است که باید در این زمینه روش‌هایی استفاده کنند که سبب جذب دانش‌آموزان شود.

به گزارش”روراستی”  علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در چهارمین اجلاس استانی نماز در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: بر واجب بودن نماز در دین تأکید شده و آثار نماز در جامعه مشاهده می‌شود و به فرمایش امام راحل، نماز کارخانه انسان‌سازی است.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در این اجلاس مورد توجه قرار دارد، اقامه نماز و رابطه آن با کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اگر به آمار رجوع کنیم بعد از انقلاب ده‌ها مسجد در نقاط مختلف کشور ساخته و در تمام مسیرها مسجد و نمازخانه ایجاد شده است.

رزم‌حسینی ادامه داد: همه ادارات، کارخانه‌ها و مدارس نمازخانه دارند و در سراسر استان کرمان ائمه جماعات و جمعه و طلاب هستند که در جهت اشاعه دین خدا گام برمی‌دارند.

وی بیان کرد: از طرفی سرعت آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است، آمار اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و فقر و … افزایش پیدا کرده و سایر آسیب‌های اجتماعی دیگر نیز افزایش یافته و تهاجم فرهنگی در حال رشد است.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید راهی پیدا کنیم که چگونه می‌توانیم نماز را بیشتر گسترش داده و آثارش را در جامعه ببینیم.

وی ابراز داشت: روزانه ۱۷ بار شکر خدا را در نماز به جای می‌آوریم، اما بعد از اقامه نماز بلافاصله ناشکری می‌کنیم، این نماز خوبی که مد‌نظر امام راحل بود، نیست.

رزم‌حسینی خاطر‌نشان کرد: نماز برای تظاهر و ریا نباشد، بلکه برای پیشرفت و توسعه جامعه باشد، در دستگاه‌های دولتی ‌به صورت خودجوش در وقت نماز به این مهم گرایش پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: ترویج نماز را باید از مدارس آغاز کنیم، نظام آموزشی ما در مورد ترویج نماز بسیار اثرگذار است، معلمان در جذابیت نماز اثرگذار باشند.

استاندار کرمان ابراز داشت: معاونان پرورشی مدارس بخشی از وظایفشان در مورد نماز است که باید در این زمینه روش‌هایی استفاده کنند که سبب جذب دانش‌آموزان شود.

رزم‌حسینی اقتصاد مقاومتی را مرتبط با مسائل فرهنگی دانست و گفت: هرجا هستیم پیوستگی این دو حلقه را باید بفهمیم، زیرا توسعه هر کدام به یکدیگر بستگی دارد.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی را منوط به ترویج فرهنگ دینی دانست و بیان داشت: رابطه دقیقی بین فرهنگ و اقتصاد وجود دارد که باید تبیین شود.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در جامعه ما اصل ولایت‌فقیه توانسته نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، معاونان، جذب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :