بزرگترین تهدید شهرستان آب است

  • شناسه خبر: 28278
بزرگترین تهدید شهرستان آب است

فرماندار رفسنجان گفت: بزرگترین تهدیدکننده مسائل امنیتی و بزرگترین موضوع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان رفسنجان آب است و در زمینه آب، وضعیت بحرانی داریم.

فرماندار رفسنجان گفت: بزرگترین تهدیدکننده مسائل امنیتی و بزرگترین موضوع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان رفسنجان آب است و در زمینه آب، وضعیت بحرانی داریم.

به گزارش”روراستی” ملانوری امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب افزود: بحث آب از موضوعات جدی در منطقه و مدیریت منابع آب از ضروریات است و برای مدیریت منابع آب در قالب طرح همیاران آب مراحل مختلفی از جمله نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌موتورها، توسعه آبیاری‌های نوین، ایجاد بهره‌وری بیشتر در واحد سطح، نوع مصرف آب، پلیس آب و بازار آب و… را داریم.

وی ادامه داد: یکپارچه‌سازی باغات و اراضی کشاورزی بحث مهمی در این شهرستان است که به همین منظور ۵۰۰ هکتار برای شهرستان رفسنجان در نظر گرفته شده است، همچنین از مشکلات بزرگ ما بحث خرده‌مالکی و پراکنده‌بودن ذخیره‌های کشاورزی است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: وقتی زمین‌ها پراکنده باشند، مدیریت یکپارچه ندارند و هزینه‌های زیادی باید متحمل شد که قرار است با متولی‌گری جهاد کشاورزی باغات خرده‌مالک از درون خود مدیریت انتخاب کنند تا مشکلات راحت‌تر حل شود.
وی عنوان کرد: تنها ۱۳ درصد سطح زیرکشت در شهرستان رفسنجان مجهز به آبیاری نوین است که میزان کمی است.

وی بیان کرد: بزرگترین تهدیدکننده مسائل امنیتی و بزرگترین موضوع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان رفسنجان آب است و در زمینه آب، وضعیت بحرانی داریم.

ملانوری بیان کرد: نیمه دوم آذر ماه سال جاری همایش مدیریت منابع آب شهرستان با حضور مسؤولان استانی و شهرستان برگزار می‌شود تا پیرامون مشکلات آب راهکارهای کارشناسی ارائه شود.

وی متذکر شد: ۲ هزار و ۲۰۹ هکتار از مجموع ۵۸ هزار هکتار سطح زیر کشت به غیر از حومه رفسنجان از مدار خارج و خشک شده است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، بزرگترین، آب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :