عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی رفسنجان در هفته کتاب

  • شناسه خبر: 28304
عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی رفسنجان در هفته کتاب

رئیس اداره کتابخانه های عمومی رفسنجان گفت: هفته کتاب از ۲۴ آبان تا یکم آذر است و دوشنبه ۲۴ آبان در سراسر کتابخانه‌ها عضویت رایگان خواهیم داشت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی رفسنجان گفت: هفته کتاب از ۲۴ آبان تا یکم آذر است و  دوشنبه ۲۴ آبان در سراسر کتابخانه‌ها عضویت رایگان خواهیم داشت.

به گزارش”روراستی”  هاشمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان در مصلای امام‌خامنه‌ای پیرامون اهمیت کتاب اظهار داشت: در روزگار ما که رسانه‌ها برای تصرف سرمایه‌های فکر و اندیشه مردم گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند وظیفه خطیری بر دوش کتابخانه‌های عمومی قرار دارد.

مسؤول اداره کتابخانه‌های عمومی رفسنجان بیان کرد: این نهاد در سال ۸۲ تأسیس شده و هشت کتابخانه نهادی را اداره می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: این کتابخانه‌ها در سراسر شهرستان با ۴ هزار و ۷۰۰ نفر عضو فعال هستند و همچنین دو کتابخانه مشارکتی هم در رفسنجان وجود دارد.

وی با تبریک هفته کتاب و گرامیداشت این هفته که از ۲۴ آبان تا یکم آذر است، خاطرنشان کرد: دوشنبه ۲۴ آبان در سراسر کتابخانه‌ها عضویت رایگان خواهیم داشت.

وی از نشست کتابخوان و جلسات نقد کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: کتابخانه‌های نهاد دارای برنامه نرم‌افزاری آنلاین سامان هستند و این امکان در سراسر کشور فراهم است که با یک جست‌وجو می‌توانند بفهمند چه کتابی در کتابخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب بهترین وسیله برای افزایش آگاهی و مطالعه کتاب است، افزود: عضویت کتابخانه‌های عمومی بهترین کمک به افرادی است که توانایی خرید کتاب‌های گران‌قیمت را ندارند.

وی یادآور شد: امسال در استان طرح نذر کتاب مطرح شده که افراد می‌توانند یا کتاب یا وجه آن را در اختیار کتابخانه بگذارند و در این زمینه به جامعه خدمت کنند.

هاشمی عنوان کرد: عضویت ۳۵ درصدی شهرستان در کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه از اهداف چشم‌انداز نهاد است که در سال ۸۸ سند چشم‌انداز آن تعریف شده است.

وی متذکر شد: بیشترین کتابخانه‌های شهرستان توسط خیران ساخته شده است.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، عضویت، رایگان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :